Diavoorstelling met slices om de x seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1992

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Hallo,

Ik heb de volgende vraag: Voor een crematie heb ik een diapresentatie gemaakt met daarin foto's van de overledene. De diavoorstelling heeft een beginfoto die constant in beeld moet zijn (via een beamer). Hierna volgen ongeveer 30 foto's die tijdens een bepaald muzieknummer moeten worden vertoond voor 8 seconden. De laatste foto is weer dezelfde als de beginfoto welke daarna weer constant in beeld moet zijn.

Ik heb nu bij diavoorstelling instellingen (in office 2011, mac) ingesteld dat er gebruik moet worden gemaakt van de tijdinstellingen. Ik heb zelf al de try-out voor tijdinstellingen doorlopen alleen weet ik nu nog niet hoelang het duurt voordat de muziek zal starten tijdens de dienst. Het type presentatie heb ik nu nog op "met een spreker" staan, omdat in kioskmodus de presentatie constant doorlopen word.

De vraag is nu: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de beginfoto constant in beeld is tot het moment dat ik bijvoorbeeld op de spatiebalk druk om de rest van de presentatie te starten en dat dan om de 8 seconden een volgende dia in beeld komt, en dat daarna ook weer de laatste foto permanent in beeld is.

Alvast bedankt.

Daan

Ik heb alleen office 2003 op het moment. Wat je kunt doen in 2003:

Maak op de hoofdslide een "next button". Ga dan naar "slide transitions". Kies dan advance slide -> automatically after 00:08, apply to all slides. Ga dan terug naar de eerste slide, unclick daar "automatically after" en selecteer "on mouse click"

open presentatie mode, click op de de verborgen "next button" en alles gaat nu zoals je het wilt. mogelijk kan het ook met spatie, maar dat weet ik niet.

Als ik zo'n soort voorstelling zou moeten maken, dan zou ik de hoofdfoto beeldvullend op de dia zetten, en de overige foto's allemaal als kleinere objecten op dezelfde dia. De eerste foto start je dan met de spatiebalk of muisklik, de overige foto's via tijdinstelling. Elke foto laat je verdwijnen bij de volgende, en na de laatste foto staat automatisch de hoofdfoto weer beeldvullend. Je doet dus alles op één dia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan