Dichter op het gat printen bij FULL PRINTABLE discs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Munthunter

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Ik maak gebruik van een Canon MP 630 printer. Met deze printer is het mogelijk om een een CD of DVD aan de voorzijde te bedrukken. Dit werkt perfect met het bijgeleverde tray-tje. Echter print de printer niet tot aan het gaatje, terwijl de CD of DVD het wel toe laat. Dit met als resultaat, dat er een DVD of CD is bedrukt maar een vrij groot gat van zo'n 4 CM wit. Ik heb alle instellingen bekeken. Het bijgeleverde Canon programma geeft nog een beetje toe, waardoor ik de cirkel kleiner heb gemaakt, tot die huidige 4 cm.

Via de printerinstellingen zelf, is er een knop om buiten de marges te printen, klik ik deze aan dan geeft hij meteen aan dat dit niet gaat. Ook in de handleiding staat dat het niet mogelijk is om dichter bij het gat te printen.

Is er een weg om deze vastgestelde marges te omzeilen? Ik wil graag mijn DVD's en CD's bedrukken tot aan het gaatje, zonder dat ik een grote witte cirkel op het schijfje heb.

Gr. Jeroen

je moet een nieuw profiel aanmaken
als je dit kiest kun je de innercircle aanpassen naar ik dacht minimaal 17 maximaal118
bij de preset setting is dit niet mogenlijk. Dus nieuw profiel aanmaken en opslaan
kies hiervoor cd 12 cm

je moet een nieuw profiel aanmaken
als je dit kiest kun je de innercircle aanpassen naar ik dacht minimaal 17 maximaal118
bij de preset setting is dit niet mogenlijk. Dus nieuw profiel aanmaken en opslaan
kies hiervoor cd 12 cm

@Marcuzz,

Hartelijk dank voor je antwoord!

Kun je misschien een korte uitleg geven hoe ik dit moet doen? Ik ben niet al te kundig met dit soort zaken, maar als je mij een beetje op weg wilt helpen? Kortom,hoe kan ik dat profiel aanmaken, waar vind ik dat etc.

Gr. Jeroen

kun de inner circle aanpassen door een nieuw profiel aan te maken

Klik op Bestand / select papier / en klik op "nieuw" daar kunt u een nieuwe gebruiker gedefinieerde sjabloon voor dat CD formaat.
Geef het een naam zodat u kunt betrekking tot de juiste media.
Als het "nieuwe" knop niet wordt weergegeven klik op een van de bestaande sjablonen zoals "Standaard CD (12cm)"
Let op! de binnenste cirkel kan alleen worden verminderd tot 17mm dia voor de hand liggende redenen.

Ik heb het een en ander uitgeprobeerd maar ik kom er niet terecht. Zie nergens 'bestand' of 'nieuw' staan. Ik werk met het standaard printprogramma wat bij de printer is meegeleverd. Ik kan hier wel bij het printerprogramma komen om deze in te stellen. Waar het programma aangeeft dat het een disclade heeft geselecteerd, zie ik buiten verschillende papierformaten, enveloppen en etiketten, geen keuze 'nieuw' staan.

Is het misschien mogelijk om een iets eenvoudigere uitleg, stap voor stap, te geven?
Gr. Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan