• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dienst codes optellen, verwijzen naar waarde in een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus wanneer je een code bij een medewerker invult moet ie kijken naar de bijhorende uren..
Dat is nu het geval. Geen idee hoe makkelijker je het wilt hebben.

Neem aan dat je nu hetzelfde gebruikt maar alleen handmatig invult. Laat eens zien hoe dat er uitziet, wellicht brengt dat de mensen op ideeën.

Dit is hoe het rooster nu is van 1 afdeling maar de berekeningen zijn allemaal handmatig gedaan.
De kolom "ingezet" is hetgeen waarin ik het totaal zou willen zien.

ik zal me vanavond eens meer verdiepen in hoe de verborgen kolom precies werkt.

Bijlagen

Die verborgen kolom doet niets anders dan kijken naar de ingevoerde code en dan zoeken naar het aantal uur welke daar bij hoort...

Het zal aan mij liggen maar het rooster vind ik erg onoverzichtelijk.
Maakt niet uit. Als je alle codes in een kolom zet en de kolom ernaast de bijhorende uren dan is het gemakkelijk zoeken.
Dan hoef je alleen de betreffende code te selecteren en het optellen gaat vanzelf.

Het is, neem ik aan, niet van tevoren te voorspellen welke code je moet/gaat gebruiken dus veel makkelijker gaat het niet worden denk ik..

Als de codes in het rooster niet exact overeen komen met de lijst eronder dan wordt het erg lastig.

Maak een tabel zoals in de gele cellen onder het rooster.
De codering in de bovenste rij en de duur in de onderste.
Uitbreiden en wijzigen naar gelang.

De formules staan in de groen kolom erachter.

Bijlagen

Maak een tabel zoals in de gele cellen onder het rooster.
De codering in de bovenste rij en de duur in de onderste.
Uitbreiden en wijzigen naar gelang.

De formules staan in de groen kolom erachter.

TOPPIE, dit zocht ik :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan