• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dienst schema van - tot

Status
Niet open voor verdere reacties.

N12047

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Beste mensen,

Al jaren beheer ik een rooster voor ongeveer 50 collega's naar volle tevredenheid.
Ik heb hier ooit eens wat voor gedownload en heb hier veel plezier van.

De laatste jaren gebeurt het steeds vaker dat een collega van dienst ruilt of een andere collega wil werken.
Soms is dat voor enkele weken en soms is het definitief.

Aan het einde van het jaar ga ik er weer eens voor zitten en ga de roosters vullen voor het hele jaar.
In kolom F klik ik op een cel en je krijgt een pull down menu met de dienst keuze.
Eenmaal gekozen vult hij deze voor het gehele jaar. Eventueel kan je de begin aanvang nog wijzigen in kolom E.

Nu mijn vraag:
Is het ook mogelijk dat als je de keuze maakt in kolom F welke dienst deze persoon draait, om hier een begin- en einddatum aan te hangen?

Voorbeeld:
In april zegt een collega tegen mij: "Ik wil graag tijdelijk van dienst veranderen in week 30, 31, 32 en 33".
Handmatig zou ik dat nu moeten wijzigen waarbij ook de formules verloren gaan.
Dus ik klik in kolom F op de bewuste regel, kies een dienst, krijg een pop-up met de vraag "Wat is de begindatum?, krijg daarna een pop-up met de vraag "Wat is de einddatum?" en het rooster wijzigt alleen binnen die datums de diensten.
De rest van de dagen zouden dan niet moeten wijzigen.
Zou zoiets mogelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal.
Misschien weet iemand een oplossing.

Bijgevoegd een test / voorbeeld bestand

Bijlagen

VenA,

Dit is nog mooier als ik gewenst had.
Ik heb er vanavond al even mee gespeeld en het voldoet aan alle wensen.

Dankjewel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan