• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Diensten in 2 ploegenroosters vergelijken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nakatja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2013
Berichten
3
Hallo,

Mijn man en ik werken beide in een verschillend ploegenrooster, omdat we nieuwe roosters krijgen, ben ik bezig om de ploegenroosters naast elkaar te leggen om de knelpunten te vergelijken.

Ik wil dus 2 naast elkaar liggende cellen toetsen of ze bepaalde combi's vormen die knelpunten zijn. De variaties zijn : v-v m-m n-n n-v en v-n
Nu hebben we het opgelost door in de kolom ernaast een 1-tje te plaatsen bij een gelijke dienst, die handmatig doorlopen en kleurtje geven en kleurtjes tellen.

Maar ik probeer uit te zoeken hoe je kunt vergelijken en weergeven als er een van de variaties voorkomen dmv een cijfer of kleur.
Dat kan ik dan achteraf weer laten tellen.

hopelijk is de vraagstelling duidelijk.

vriendelijke groet,
Nakatja

Bekijk bijlage dienstroosters.xls
 
komt dit in de buurt ?
 

Bijlagen

  • dienstroosters.xls
    38,5 KB · Weergaven: 131
Hallo Pasan,

Dat komt heel dicht in de richting! En wat een snelle reactie ! Thanx.

Is het ook mogelijk om de combi's v-v m-m en n-n elk afzonderlijk weer te geven?
Nu worden die allen op 1 gezet, maar als v-v een 1 wordt, m-m een 2 en n-n een 3 b.v.?

En hoe kan ik rekening houden met de weekenden? v-v in het weekend is een groter knelpunt als v-v door de week.

vriendelijke goet,
Nakatja
 
zo dan
 

Bijlagen

  • dienstroosters 1.xls
    39 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Helemaal geweldig ! Hartelijk dank voor deze zeer snelle service !
Nu kan ik veeeel sneller mijn rooster kiezen !

Groetjes,
Nakatja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan