Dieper in C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

ger@ld

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hoi,

Ik ben al bijna een jaar bezig met c++. Ik werk alleen (nog maar) met console applicaties.

Nu wil ik wel wat meer de diepte in: bijvoorbeeld met window programming. Ik weet alleen niet echt waar ik moet beginnen. Wat ik belangrijk vind is dat ik het geheel begrijp; bijv. MFC is leuk, maar ik snap de code die daar staat niet echt, ik herken alleen de basisonderdelen.

Mijn vraag dus, hoe kan ik het beste verder gaan als ik alleen nog maar ervaring heb met de basis zoals vars, arrays, klassen, inheritance, polymorfisme, pointers, bestanden.. enz?

Misschien een rare vraag, maar in ieder geval bedankt!

mvg,
Ger@ld

Ik denk dat je dan naar microsoft visual studio moet gaan zien, alhoewel ik dit afraad omdat je dan alleen voor windows kan programmeren.
Ze hebben dacht ik ook ondersteuning voor c++

Visual Studio gebruik ik al voor console en VB.NET.

Ik wil alleen meer erover leren.

Maar wel bedankt voor de reactie!

groeten,
Ger@ld

Ik heb ook al vaak dat idee gehad, van nu ga ik eens leren windows vensters maken enzo. Maar ik heb eigenlijk nergens een goede tutorial gevonden, die alles begrijpbaar uitlegt. Anders moet je dat gewoon helemaal van buiten blokken, en bij windows venstertjes is dat nogal veel, dus heb ik daar meestal niet zo veel zin in ^_^.

Ik hoop dus ook wel dat er wat nuttigs uit komt hier,

Tchembado

Wat leuk, makkelijk en (naar mijn mening) beter is dan mfc en ook cross-platform:
Probeer eens wxWidgets (of Qt). Ik ben erg te spreken over wxWidgets, Qt wordt schijnbaar meer gebruikt (door skype bijvoorbeeld). Ze zijn beide gratis en met bijna iedere compiler en ide te gebruiken. Qt moet je wel gnu versie hebben, die is gratis. Commerciele versies zijn onbetaalbaar

hey waarom probeer je het niet met VCL, erg gemakkelijk forms mee te maken.
je hebt dan ook windows venstertjes
NoiK

Ik heb ook nog een aanvulling op bovenstaande posts. Zelf ben ik onlangs begonnen met SDL, de SDL-code is cross-platform, voorziet meer dan enkel gwn beeld (2D / 3D, maar ook audio/mixer...).

Ik ben zeer tevreden van volgende 2 tutorials (beide in het engels, geconcentreerd op beeld):
Cone 3D
Lazy Foo

--Johan

Ik heb de laatste tijd niet veel gedaan in MFC, maar eerder wel een en ander.
Er zijn inderdaad erg weinig goede tutorials op het net te vinden, de kunst met
visual studio is om alles op te splitsen.

Ik kan niet te specifiek meer zijn (erg lang geleden), maar een aantal files die automatisch
gemaakt worden moet je zoveel mogelijk intact laten. Probeer zoveel mogelijk via de
IDE toe te voegen aan het project. Op die manier laat je MFC het werk doen.
Zoek datgene hierna op, en kijk hoe ze gebruikt worden binnen je applicatie.

Als ik tijd heb zal ik even kijken wat ik thuis nog heb liggen waar je wat aan hebt.
(heb indertijd een Bridge punten registratie progje gemaakt) Deze kon de punten
per persoon en team opslaan in een database. Tevens een uitdraai maken en een
grafiek, personen toevoegen, verwijderen en editen. De database bestond uit een
XML file of een access database.

Ik zoek hem even op voor je.

PS. Stel gerust vragen als je ze hebt, ik check de site dagelijks.

Bedankt voor de vele reacties!

Ik ga er zeker wat mee doen.

@Jabber: Zo'n voorbeeldprogje zou inderdaad erg handig zijn. Dan weet ik wat ik me erbij moet voorstellen!

-->Als iemand toevallig boektitels kent als vervolg op de algemene basis. (ik heb Grand cru gelezen een jaar geleden)

Nogmaail bedankt allemaal!:cool:
Groet Ger@ld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan