Differentiële backup te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Jonker

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Als ik met Nero BackItUp een differentiële backup maak is het bestand even groot als een volledige backup. Ook duurde het even lang (± 12 uur). Omdat bij een differentiële backup alleen de gewijzigde bestanden worden meegenomen moet het veel sneller kunnen met een veel kleiner bestand. Is dit normaal of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt.

Als je een bestand opent en weer sluit zonder iets te veranderen, dan heeft dat bestand wel een nieuwe timestamp gekregen. (gemaakt/gewijzigd/laatst geopend) Daarmee wordt het als nieuw bestand beschouwd en in de incrementele backup meegenomen. Vandaar dat de incrementele backup vaak veel groter is dan je zou verwachten. Iets dergelijks was het als ik het me goed herinner.

Als je een bestand opent en weer sluit zonder iets te veranderen, dan heeft dat bestand wel een nieuwe timestamp gekregen. (gemaakt/gewijzigd/laatst geopend) Daarmee wordt het als nieuw bestand beschouwd en in de incrementele backup meegenomen. Vandaar dat de incrementele backup vaak veel groter is dan je zou verwachten. Iets dergelijks was het als ik het me goed herinner.

Kan je geen geavanceerde parameters instellen voor je backups waarmee je dit voorkomt?

Een incrementele backup is iets anders dan een differentiële, maar ik begrijp je uitleg. Parameters binnen Nero BackItUp is volgens mij niet aan de orde. Ik heb ze in ieder geval niet zien staan. Bedankt voor je antwoord. Ik zal verder noeten zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan