Dig.cam wordt niet gezien door pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mister Stretch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Ik ben sinds kort in bezit van een JVC GR-D815E. En ik wil mijn filmpjes bewerken dus heb ik een firewire aan mijn moederboard geprikt. Mijn pc heeft de drivers keurig geinstalleerd. Bij aanschaf van de cam. zat er geen cd-rom bij. volgens mijn systeem werkt de firewire keurig. maar je raad het al, als ik mijn cam aan de pc heb gehangen op de firewiredan ziet ie m niet. ik wil werken met pinnacle studio 12 maar dat wil nit lukken want ik krijg de volgende mededeling dat er geen cam aan gesloten is. JVC biedt geen ondersteuning. erg jammer want ik kan nu niet video bewerken. kan iemand mij vertellen at er aan de hand is en wat ik moet doen?? bvd

De Firewire verbinding met de camera wordt niet 'gezien' in Windows. De enige manier om 'm te gebruiken is met een Videobewerkings-programma (zoals Studio). Als je daarin voor Capture of Vastleggen kiest zou de camera meteen herkend moeten worden. Misschien staat in Studio niet de juiste opnamebron geselecteerd, maar dit zou eigenlijk automatisch moeten gebeuren.
Als je er zeker van bent dat alles idd goed is aangesloten, zou je de verbinding kunnen cross-checken met het op elke PC aanwezige WindowsMoviemaker. Als dat niet werkt kun je beginnen met het vervangen vd Firewirekabel. Daarna wordt het een stuk lastiger..

In studio staat alles prima. Wat eigenlijk het rare is, op de pc van mijn vriendin kon ik wel contact krijgen (omdat zij Pinn. Studio niet op haar pc had). ik heb toe een klein filmpje gemaakt met moviemaker. Nadat ik op haar pc Pinn Studio had ge-installed. deed ie niets meer. Ik ga eerst wel een nieuwe firewire kabel kopen, dat weet ik het zeker dat dat het niet is.

wie kan mij helpen

Ik ben sinds kort in bezit van een JVC GR-D815E. En ik wil mijn filmpjes bewerken dus heb ik een firewire aan mijn moederboard geprikt. Mijn pc heeft de drivers keurig geinstalleerd. Bij aanschaf van de cam. zat er geen cd-rom bij. volgens mijn systeem werkt de firewire keurig. maar je raad het al, als ik mijn cam aan de pc heb gehangen op de firewiredan ziet ie m niet. ik wil werken met pinnacle studio 12 maar dat wil nit lukken want ik krijg de volgende mededeling dat er geen cam aan gesloten is. JVC biedt geen ondersteuning. erg jammer want ik kan nu niet video bewerken. kan iemand mij vertellen at er aan de hand is en wat ik moet doen?? bvd

Ik heb dit ook, mijn jvc wordt niet gezien\herkend firewire is oke
werk met CoralVideoStudio 12
via moviemaker loopt dit program steeds vast dus ook de pc

Bij mij is het probleem opgelost. de firewire aansluiting in de cam was kapot, Ik heb hem laten repareren en nu loopt ie als een tierelier. er werd gezegt dat er kortsluiting is geweest via mijn pc naar de cam toe. Ik kreeg de tip, zorg dat je pc aan is gesloten op het lichtnet MET aarde draad. Het geen bij mij niet het geval is want ik heb geen aardedraad in mijn woonkamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan