digicamera wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

onbenul

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
ik plaats mijn vraag hier maar :

WinXPsp2 systeem

Alle bijbehorende Canon software - is vereist - geinstalleert en de camera aangesloten op een vrije USB 1.1 poort.

Helaas wordt de camera ' niet gezien' door XP of ZoomEX , het bijgeleverde fotoprogramma.
:confused:

Andere poort, waar een werkende printer aan zit, nog geprobeerd ; geen soelaas.
:(

Volgens configuratiescherm/hardware zou alles naar behoren werken.
:rolleyes:

Wat kan ik doen om de usb poorten ' opnieuw te installeren' ?

Ik dacht zelf aan de kast openmaken, de usbpoorten op de eoa manier loskoppelen, opstarten/afsluiten, usbpoorten weer aansluiten en weer opnieuw opstarten zodat XP ze weer opnieuw software matig moet installeren.
Maar voordat ik aan zo'n operatie begin, heeft iemand betere ideeen ?
:)

USB pporten loskoppelen is niet nodg denk ik.

Ga eens naar 'mijn computer' -> eigenschappen -? apparaatbeheer?

Staan daar ergens kruizen, vraagtekens of uitroeptekens?

Ik had iets dergelijks en in het apparaatbeheer bleek dat mn Canoncamera twee keer geïnstalleerd was. Oplossing: apparaten verwijderen uit apparaatbeheer, computer opnieuw opstarten en toen werd de camera wel gevonden..

Succes,

Pieter

Je heb jezelf die naam gegeven

Heb je de camera aanstaan ?? :o
ik bedoel dus
ZO aanstaan dat je in cameravenster ook je foto's ziet
en NIET ZO zoals je foto's maakt ?

wat is dat voor een zin ?? :rolleyes:
snap je hem
Bij sony maakt dat niet uit
bij canon wel (bij mij dus ) :p

globe zei:
USB pporten loskoppelen is niet nodg denk ik.

Ga eens naar 'mijn computer' -> eigenschappen -? apparaatbeheer?

Staan daar ergens kruizen, vraagtekens of uitroeptekens?

nee er staan geen kruizen, vraagtekens of uitroeptekens

PJH zei:
Ik had iets dergelijks en in het apparaatbeheer bleek dat mn Canoncamera twee keer geïnstalleerd was. Oplossing: apparaten verwijderen uit apparaatbeheer, computer opnieuw opstarten en toen werd de camera wel gevonden..

Succes,

Pieter

slechts een (1) maal geinstalleerd .

welke camera gaat het om? Type nummer?

Doen je USB poorten het wel met andere apparaten (muis etc.)

Martiny zei:
Heb je de camera aanstaan ?? :o
ik bedoel dus
ZO aanstaan dat je in cameravenster ook je foto's ziet
en NIET ZO zoals je foto's maakt ?

wat is dat voor een zin ?? :rolleyes:
snap je hem
Bij sony maakt dat niet uit
bij canon wel (bij mij dus ) :p

ja, ik begrijp de zin en ja, ik hem hem gewoon aan staan.
ook met uit geprobeerd, zou moeten kunnen volgens de handleiding.

globe zei:
welke camera gaat het om? Type nummer?

Doen je USB poorten het wel met andere apparaten (muis etc.)

een canon IXY 5.0 megapixel

de poorten werken normaal op de printer

kom net dit tegen:

DIGITAL IXUS 50 - Software
Tot de meegeleverde software behoren ZoomBrowser EX 5.1 (Windows) en ImageBrowser 5.1 (Mac) voor het bekijken, beheren en archiveren van foto's. Ook programma's als PhotoStitch en PhotoRecord plus ArcSoft PhotoStudio - voor beeldbewerking- worden meegeleverd. De camera wordt geleverd met drivers als TWAIN (Windows 98/2000) en WIA (Windows Me). De Picture Transfer Protocol (PTP) ondersteuning maakt het mogelijk de camera op elk Windows XP (SP1 – 2) en Mac S X (v10.1.5 - 10.3) systeem aan te sluiten zonder dat installatie van een driver nodig is.

Zoals ik het lees hoef je dus geen software te installeren. Misschien dat het daar fout zit.

De-installeer anders die software eens.

globe zei:
kom net dit tegen:

DIGITAL IXUS 50 - Software
Tot de meegeleverde software behoren ZoomBrowser EX 5.1 (Windows) en ImageBrowser 5.1 (Mac) voor het bekijken, beheren en archiveren van foto's. Ook programma's als PhotoStitch en PhotoRecord plus ArcSoft PhotoStudio - voor beeldbewerking- worden meegeleverd. De camera wordt geleverd met drivers als TWAIN (Windows 98/2000) en WIA (Windows Me). De Picture Transfer Protocol (PTP) ondersteuning maakt het mogelijk de camera op elk Windows XP (SP1 – 2) en Mac S X (v10.1.5 - 10.3) systeem aan te sluiten zonder dat installatie van een driver nodig is.

Zoals ik het lees hoef je dus geen software te installeren. Misschien dat het daar fout zit.

De-installeer anders die software eens.

ga het proberen, laat het na het weekend weten want ik moet werken.
ciao
:D

overigens staat in mijn Camera User Guide op blz 147 - connecting the camera to a computer : " important you must install the software ..on the supplied Canon disk...before connecting the camera to the confuser :p "
en na een ! de opmerking
" camera will not operate correctly ... before installing the driver and software ...."
vandaar.

woldt velvolgt ..

globe zei:
De Picture Transfer Protocol (PTP) ondersteuning maakt het mogelijk de camera op elk Windows XP (SP1 – 2) en Mac S X (v10.1.5 - 10.3) systeem aan te sluiten zonder dat installatie van een driver nodig is.
Dit is erg belangrijk meen ik mij te herinneren.
Als het goed is staat op cd van de Canon een PTP driver, zorg dat je die geïnstalleerd hebt.

de aangedragen oplossingen hebben niet geholpen, maar toch mijn hartelijke dank voor het meedenken :thumb:

uiteindelijk opnieuw XP geinstalleerd:mad: en inderdaad, zonder het installeren van de Canonsoftware kon ik de iXUS aansluiten en de foto's binnenhalen.

wat mij betreft kan deze thread afgesloten worden.

:D

hmmm...

Rigoreuze oplossing :D

veel plezier met foto's kijken :)

is opgelost

onbenul zei:
hartelijke dank voor het meedenken :thumb:
wat mij betreft kan deze thread afgesloten worden. :D

Tis natuurlijk wel 'n oplossing :o
maar @onbenul dan mag/kan jij de vraag als opgelost zetten ;)

suk6 met de fotograferen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan