Digicorders Telenet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Weet niet of ik met deze vraag hier terecht kan:

Ik heb twee Telenet Digicorders (noemen we deze Digi1 en Digi2) en eveneens twee TV's (TV1 en TV2) die, eveneens, in eenzelfde wandmeubel geïnstalleerd zijn.
Op de beide Digicorders (harde schijven) worden complete series en programma's opgenomen.

Omdat TV2 een kleiner scherm heeft, tracht ik de opgenomen programma's op TV1 af te spelen.
Ik verwijder de HDMI verbinding tussen Digi2 en TV2 en verbind Digi2 HDMI uitgang kabel met een tweede ingangspunt op TV1...
Alles is OK.
Ik tracht hetzelfde te bereiken met een eenvoudige HDMI splitter.
Gaat niet...enkele seconden even beeld op beide tv's daarna niets meer.
Mogelijk weet iemand een oplossing.
Er wordt mij gesuggereerd om een actieve splitter of switch met voeding aan te kopen...

Vaak ontstaat het probleem door het al dan niet (goed) ondersteunen van HDCP in de splitter.
Soms kan de volgorde van inschakelen nog wel eens uitmaken (of zelfs de hdmi poort van de tv waar je hem op aansluit), maar sommige splitters gaan de mist in tijdens de hdcp handshake en kunnen dus geen beveiligde content (en dat is tegenwoordig de meeste content via ziggo/telenet/upc) weergeven.

Dus zul je misschien óf moeten blijven werken met kabels wisselen of moeten zoeken naar een splitter die wel hdcp ondersteunt.

Probleem opgelost: zonder kabels, splitter of dergelijke.
Heb ontdekt dat de digicorders de opgenomen programma's van elkaar kunnen vinden en dus ook afspelen waar wordt gevraagd.

Iedereen bedankt voor lezen en commentaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan