Digitaal beeld splitsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter azeza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

azeza

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
:D

Ik ben bezig met een project voor school en er is mij gevraagd hoe je het best een camera (digitaal) op een pc kan aansluiten, zodat je als volgt kan bedienen:
1) ofwel gaat het beeld alleen naar een tv die ergens staat
2) ofwel gaat het beeld naar een beamer
3) ofwel gaat het naar alletwee

Ik ken niet zoveel van digitale camera's:confused: , en heb ook niet veel materiaal (kabels).
Hoe realiseer ik dit het best en wat zou ik hiervoor moeten zoeken/kopen?:p

PS: zonder computer mag natuurlijk ook, maar ik weet niet of dat mogelijk is

Laatst bewerkt:
Gaat het meer om het kunnen bedienen of het aansluiten? Eeen videokaart met een s-vhs uitgang en een normale vga aansluiting (sub-d) is al genoeg om het beeld op een beamer en een televisie te krijgen. Je dient alleen dan nog een capturecard te hebben waar je de camera op aansluit. Maar dat kan ook al met b.v. usb of firewire. Geef eens wat meer info over de exacte opdracht of bedoeling.

Ik help mee aan de techniek van een toneelstuk, maar eigenlijk kan ik alleen iets van audio en software.

De bedoeling is dus om vanuit de zaal te filmen, met 1 digitale camera. Dit beeld moet dan, om het simpel te zeggen, naar een "bakje" gaan waar je kan kiezen of je het beeld naar een tv wilt krijgen of naar een beamer of alletwee (tv + beamer).
Dit is de uitleg die ik van de regisseur heb gekregen.

Het beeld zal waarschijnlijk wel over meerdere beamers verdeeld worden, maar dit is niet iets waar ik mij mee moet bezighouden.

Maar over jou uitleg, een svhs is zeker niet standaard op een PC? een vga natuurlijk wel. Het probleem is wel denk ik, dat je ze alletwee moet kunnen bedienen. En hoe zit dat met die capturekaart?

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan