digitaal fotoalbum

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
digitale foto's zijn mooi, maar je wilt ze ook wel eens gewoon op papier.
Er zijn diverse bekende winkels waar je een zogenaamd "digitaal fotoalbum" kan laten maken. Je maakt eerst met wat eenvoudige software zelf een layout voor al je plaatjes. Vervolgens kan je het geheel uploaden en na een paar dagen krijg je een keurig fotoboek thuis of kan je het afhalen.

Ik heb laatst zo'n album gezien (van HEMA). Zag er op zich kerurig verzorgd uit, fraaie kaft, mooi papier, maar.... de kwaliteit van de foto's viel mij heel erg :eek: tegen. De foto's worden namelijk niet afgedrukt als een echte foto, maar geprint. Resultaat: de kwaliteit van de foto's is zo goed als de resolutie van de printer. ( en die houdt bij 1200 tot 1600 dpi zo ongeveer wel op) Kortom, de foto's lijken op die uit een krant, opgebouwd uit veel te weinig beeldpuntjes om echt een mooi scherp plaatje te krijgen.
Daar heb je dan een 7 megapixel camera voor...

.... ik zou best zo'n boek willen laten maken, maar dan wens ik wel fatsoenlijke kwaliteit. Wie heeft ervaring met dit soort boeken, en hoe is de kwaliteit?

Met zo'n fotoboek heb ikzelf geen ervaring, maar vreemd dat het zoveel verschil dan maakt of je een cd inlevert of het via internet doet. Wanneer ik namelijk een cd met foto's inlever en laat afdrukken is de kwaliteit gewoon goed. Zouden ze een andere techniek gebruiken bij het drukken/printen van een fotoboek?
Misschien de moeite waard om dat na te vragen bij de Hema. Erg zonde van de €'s als je met deze kwaliteit achteraf geconfronteerd wordt.

Ik heb laatst digitale foto's gezien van het kruidvat. Echt mooi.

Het gaat ook niet zozeer om het afdrukken van echte foto's, dat gaat namelelijk wel goed. Die krijg je gewoon op mooi kodak of fuji-papier, en zien er keurig uit.

Het gaat mij hier om een fotoboek. Je kan zelf mbv wat software een soort powerpoint presentatie maken, die vervolgens in een mooi boekje wordt uitgevoerd. De kwaliteit van de foto's in dat boek valt nogal tegen, vergelijkbaar met foto's in een krant. Ziet er van een afstandje leuk uit, maar je moet niet wat dichterbij kijken.

Goede ervaring

Ik heb mijn vakantiefoto's laten afdrukken bij fotoalbum.nl. Ik ben erg tevreden over het resultaat. De kwaliteit is echt top. Ook de uitgebreide tools die je voor de albums hebt vond ik aantrekkelijk. Diverse kaders, achtergrondkleuren en/of plaatjes, toevoegen van teksjes etc.
Ik zou zeggen neem bij alle aanbieders een kijkje en download de software, kun je daar ook meteen kennis mee maken!
Suc6 met je beslissing. Groetjes.

Ik heb een fotoboek van Aldi gezien en die zag er mooi uit. Ik bedoel... ik ken de foto's waar het boek uit is samengesteld. Goede duidelijk software en een mooi resultaat.:)

Laatst bewerkt:
En kijk eens hier naar de ervaringen van anderen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan