Digitaal fototoestel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agent

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hallo,

Kan mij iemand een goed toestel geven die oplaadt via usb (Laptop). En die niet te duur is. :D

Geen idee of er camera's zijn die je direct kan opladen via USB, maar er zijn wel batterij opladers die aan je USB kunt hangen.
Eerste voorbeeld dat ik tegen kwam (dus mogelijk ook beter/goedkoper te vinden); http://elektronica.beslist.nl/elektronica/d0000199864/Trust_15167.html\

Ik zie overigens niet zo snel een voordeel, je moet je laptop/pc aanlaten staan om de camera op te laden.
Dat kost veel meer stroom dan gewoon de batterij oplader gebruiken op het stroomnet.
Het laden van batterijen duurd meestal vrij lang, de PC/Laptop moet dus ook lang aan staan, zonder een vaste stroom aansluiting houd een laptop dat ook niet erg lang uit...

Laatst bewerkt:
Opladen via USB… is dat het enige argument dat je stelt???? Daar kan je werkelijk alle kanten mee op natuurlijk. Resolutie, lens, prestaties, gewicht, formaat, functies, allemaal ondergeschikt aan die oplaadfunctie?
Waarom is dat opladen via USB zo belangrijk? Wat is er mis met een accu of (oplaadbare)penlites?

Opladen via USB… is dat het enige argument dat je stelt???? Daar kan je werkelijk alle kanten mee op natuurlijk. Resolutie, lens, prestaties, gewicht, formaat, functies, allemaal ondergeschikt aan die oplaadfunctie?
Waarom is dat opladen via USB zo belangrijk? Wat is er mis met een accu of (oplaadbare)penlites?

De fototoestellen worden gebruikt in onze kantoren. Deze moeten wel een goeie kwaliteit leveren maar geen super kwaliteit.
Het is simpel gezegd een werkfototoestel

Is een mobieltje met een camera een optie?
Worden steeds beter, data overdracht via de USB is al normaal en opladen kunnen sommige ook al via USB.
+ Je hebt geen vaste toestellen meer nodig.
N.b. Je kan ook nog kijken bij de PDA's.

Casio heeft overigens docking stations voor bepaalde camera's, deze kunnen de camera ook opladen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan