Digitaal inschrijfsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik werk op een school, wij gebruiken MS Office maar er is veel afgeschermd. Zo kunnen en willen docenten hun outlookagenda natuurlijk niet delen met studenten.

Ons team wil graag een systeem opzetten waarbij studenten digitaal een gesprek kunnen aanvragen bij een docent, maar daarvoor zijn een paar uitgangspunten/voorwaarden:
1 de docent heeft een soort jaaragenda waarin hij momenten (dagen / dagdelen / bepaalde uren) aangeeft die beschikbaar zijn.
2 student doet een aanvraag, definitieve besvestiging of ander voorstel wordt door docent gedaan.
3 De student kan pas een vervolgafspraak maken, als de eerste afspraak tot een voldoende beoordeling heeft geleid. Maw de student kan niet een heel jaar vooruit afspraken invoeren. De docent zou deze volgende inschrijfmogelijkheid moeten kunnen vrijgeven.
En zo zijn er meer vragen.
Voordat ik die noem, eerst maar eens de vraag met welk office-onderdeel ik zoiets het beste kan opzetten.

En ter verdere info: we werken met een schoolportal, waarvan ik grotendeels het beheer heb voor wat betreft onze afdelingssite. Ik kan mappen maken, bestanden plaatsen, de gebruikers beheren en bepaalde rechten geven, ed
(Er is bij de school een offerte van een extern bedrijf voor €8000 ex... maar voor 100 leerlingen natuurlijk niet reeel..)

Graag jullie advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan