digitaal naar videorecorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

balou47

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
Goedenmiddag.
Ik heb digitale tv via @home en heb een tijdelijk abonnement op film en sport genomen.
Nu wil ik de films opnemen op een video recorder, ben al 2 dagen bezig,maar het lukt niet.
Mijn tv, een philips met 3 x scart. en antenne ingang
Digitaal kastje van @home met antenne in en uitgang 2 x scart.
Video recorder philips met 1 x scart en antenne in en uitgang,deze zoekt automatisch
de zenders op.
Opnemen van de analoge zenders werkt wel.
Wie kan mij er een schema van geven of zeggen hoe ik het moet aansluiten.

Aangezien de videorecorder maar 1 scart aansluiting heeft is de enige mogelijkheid die ik zie: met scart van settopbox naar tv en met scart van tv naar videorecorder..... niet echt ideaal..... want de tv moet aanstaan als je iets wilt opnemen....

hallo.
Bedoel je met setupbox het kastje van @home?
En houd dit dan in dat ik dan ook niet naar een andere
zender kan overschakelen?

Settopbox is inderdaad dat Samsung of Humax [of wat er dan ook in de doos zat, want dat is bij @home altijd een verassing...]

Die settopbox maakt dat je sowieso maar naar 1 kanaal tegelijk kunt kijken [en opnemen] een uitzondering hierop is wanneer je de Siemens Gigaset M750 C IR gebruikt, die @home ook levert, voor € 329 , terwijl je hem links en rechts al vindt voor € 86, daar zitten 2 tuners in, dus dan kun je 1 kanaal kijken en een ander opnemen.....

Maar dat gaat bij jou ook niet lukken omdat de videorecorder maar 1 scart heeft.... dus theoretisch kan hij wel "digitaal" opnemen als je hem aan de digitale doos hangt, maar om af te spelen zou je scart dan weer uit de settopbox moeten halen en in de tv stoppen... dat is erg omslachtig... ook zou je af kunnen spelen via de antenneuitgang van de videorecorder, maar dan gaat je beeldkwaliteit weer dramatisch achteruit...

Laatst bewerkt:
En als ik een scart hub gebruik aan de video recorder, of werkt dat ook niet?
Stel dat ik een dvd recorder aanschaf, moet dat er dan een zijn met 2 x scart?
Ik kan mijn tv dus wel analoog gebruiken als ik digitaal opneem/

DVD recorders hebben meestal [veel] meer in en uitgangen [2x scart, S-video, HDMI]...
daarmee heb je dat probleem dus niet.....

Je kunt gewoon op elk kanaal analoog kijken en zappen terwijl je digitaal opneemt op één kanaal....

Scarthub werkt niet [doet niet wat jij wilt] want die schakelt alleen maar tussen de diverse signaal aanbieders... de uitgang wordt gekoppeld aan de actieve ingang..... die dingen zijn leuk om meerdere afspeelapparaten aan 1 tv te koppelen ingeval de tv te weinig scart ingangen heeft.....

Sorry ik had mij niet afgemeld,maar het probleem is opgelost.
Ik heb de video aangesloten op de tweede scart van het digitale
kastje,en kijk analoog tv terwijl ik opneem van digitaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan