• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

digitaal registratiedocument in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieter441977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2016
Beste, zou er iemand me kunnenBekijk bijlage Copy of RD 08 Registraties Tomi issue 21.xlsx helpen?

Ik had graag binnen het bedrijf (voeding)waar ik werk één en ander gedigitaliseerd.
Momenteel worden er in onze productie allerlei controles uitgevoerd, en deze worden dan netjes genoteerd op een registratieformulier.
Het is dit formulier dat ik wil digitaliseren.
Ik loop momenteel een beetje vast op volgende punten :
• Hoe zorg ik dat de ingevulde data veilig weggeschreven word op onze server en dat deze niet zomaar kan verwijderd of veranderd worden.

• Veranderingen aan bewaarde data, kunnen enkel aangepast worden door verantwoordelijken

• De cellen in het blauw had ik graag drukknoppen van gemaakt die groen kleuren wanneer men OK drukt, rood bij NOK en oranje bij NVT. Bijkomend zouden de andere cellen dan grijs moeten worden zoals in voorbeeld.

• De cellen in het oranje zijn schrijf cellen

Alvast heel veel dank voor eventuele hulp
dieter

De eerste twee punten zijn voornamelijk afhankelijk van je IT infrastructuur. Probeer dat niet (alleen) in excel te regelen!

Excel ondersteund standaard "validatie" van waarden voor cellen met een pull-down menu. Geen drukknop, wel eenvoudig en beperkt de keuze mogelijkheden.

Veranderen van kleuren kan ook standaard met "voorwaardelijke opmaak". Ook hier zou ik zoveel mogelijk de standaard oplossing gebruiken.

De combinatie van validatie en voorwaardelijke opmaak is veel gebruikt voor dergelijke toepassingen. Ik zie verder geen reden om hiervan af te wijken in dit geval. Dat laat wat mij betreft een kleine macro voor de "save" knop om een eerste beveiliging van het formulier te bewerkstelligen, maar vergeet niet dat dat geen enkele verdere veiligheid geeft, behalve toevallige aanpassingen, totdat het bestand veilig is opgeslagen op een locatie waar je ook werkelijk controle hebt over het bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan