digital camera twain driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumbo1974

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Help
Elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik de volgende mededeling:
Digital Camera Twain driver
No devices detected.

Als ik dan op ok klik verschijnt na ong een minuut dezelfde medeling weer. Eerst dacht ik dat het aan mijn webcam (usb pc camera SN9c120) of digitale camera (traveller) lag. Deze heb ik toen opnieuw geïnstalleerd. Beide apparaten kan ik gewoon gebruiken, maar ik blijf deze melding krijgen. Wie weet wat ik moet om van deze melding af te komen? Dit is namelijk erg irritant want hij verschijnt telkens in het midden van mijn beeldscherm

Installeer je wel eerst de software ,en als er omgevraagd word sluit je dan de camera aan??want windows ziet je camera nu niet dat geeft die fout melding aan

Misschien kan je deze driver wissen? Er wordt eigenlijk niet meer gebruik gemaakt van twain drivers (is een stukje software dat de link legt tussen een programma en de opslagmedium van een digitale camera dacht ik)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad eerst de software geïnstalleerd en toen de hardware aangesloten. Wellicht dat het dan inderdaad aan de driver ligt. Hoe kan ik een driver wissen (de twain driver bedoel ik dan).

Ik heb een afbeelding bijgevoegd van de melding die ik krijg.

Bijlagen

• twain stream.JPG
    twain stream.JPG
    12,4 KB · Weergaven: 52
Heb je ooit een scanner aan gesloten en geïstaleerd die er nu niet meer is of gewoon uit staat?

Er is inderdaad ooit een scanner op aangesloten geweest, maar die is al weer enige tijd afgekoppeld. Ook nadat die was afgesloten zijn er geen meldingen van de twain stream geweest.

Ja kan eens proberen alle software en drivers in verband met die scanner te wissen.

Geprobeerd, maar helaas niet gelukt.

Toen ik hem opnieuw opstartte zag ik wel (volgens mij) eerst een vensterje van asus die vervolgens veranderde in de melding van digital camera twain drive no devices detected

Kan je ook eens een screen posten van het scherm "software"

Hoe ziet je appaatbeheer eruit, verwijder ook eens de gele en rode tekens, en start opnieuw op.

Onder de naam Twain wordt een groep stuurprogramma's aangeduid, die de overdracht tussen allerlei opname-apparaten (scanners, camera's, webcam's, etc.) en de PC verzorgen. De groep Twain ontwikkelde deze techniek en onderhoudt hem.

Download en installeer de freewareversie van Winpatrol en ga naar de tab "Opstart programma's.
Kijk of er een opstarter van je digitale camera tussen staat, selecteer die regel en klik op: "Uitschakelen", niet op "Verwijderen".
Herstart je PC en kijk of je die melding kwijt bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan