Digitale camera: Butget ongeveer 250 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker62

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Hallo!
Ik wil graag een digitale fotocamera kopen, maar ik weet absoluut niet wat nou goed of slecht is (behalve van de trust prut camera's)
Ik heb dus ongeveer 250 euro te besteden (mag iets meer zijn, maar niet te veel). Ik heb zelf mijn oog op een Canon Powershot a60 laten vallen, maar weet niet of dit wat is...
Dus mensen die er écht verstand van hebben: kom maar op :)

Ik zou graag ervaringen horen... aan die technische rommel heb ik niet zo veel :S

a60 is de beste keuze !!!
Mijn Pa heeft de A80, die heeft alleen meer MexaPixel en kan langer film opnemen, maar de LENS is PRECIES hetzelfde :thumb:
Kwam als beste uit de test :)

gebruiker62.

Nog niet zo lang geleden een Sony DSC-P52 gekocht.
Heb afgelopen vacantie veel foto's meegeknipt en
kan alleen maar zegen dat ik zeer tevreden over dit toestel ben ( voor een paar euro meer). Kijk maar eens onder Reviews van kieskeurig. Hier geven ze deze camara een 9.1 Verder vind ik hem compact, licht en zeer gebruiksvriendelijk en maakt haarscherpe foto's.
Je krijgt er standaard ook nog eens een oplader bij en een 16MB memorystick. Die 16 MB is alleen te weinig, zou zeker een 64 MB stick bij kopen. Tevens gemakelijk aan te sluiten op pc en tv (usb). Gezien Prijs/kwalliteit verhouding heb ik een goede keus gemaakt. Succes.

Ik fotografeer beroepsmatig digitaal en krijg vaak de vraag welke camera gekocht moet worden. Je weet in ieder geval welk budget je hebt.
Je moet jezelf nu de volgende vragen stellen:

1 Wat wil je gaan doen met je digitale foto's, dwz alleen op de computer en/of tv bekijken of ook afdrukken?

2 Wil je foto's af (laten) drukken en tot welk formaat!

3 Wil je een camera die ook binnenhuis goed foto's kan maken, dus hoe goed moet de flitser zijn of wil je een aparte flitser aan kunnen sluiten.

4 Wil je sportfoto's (snel beweegbare voorwerpen)kunnen maken, dus moet de camera over een instelbare sluiter beschikken.

5 Moet de camera over de mogelijkheid beschikken om korte filmpjes te maken?

6 Wie gaan er met de camera foto's maken, dwz alleen jij of ook iemand die geen verstand heeft van (veel) knopjes?

7 Hoelang wil je de camera achter elkaar gebruiken zonder de accu(s) op te kunnen laden

8 Wil je evt een 2e handscamera kopen?

Aan de hand van de antwoorden kan ik je een advies mbt aankoop geven.

Succes,

Aad

Laatst bewerkt:
Geplaatst door monaco
Ik fotografeer beroepsmatig digitaal en krijg vaak de vraag welke camera gekocht moet worden. Je weet in ieder geval welk budget je hebt.
Je moet jezelf nu de volgende vragen stellen:

1 Wat wil je gaan doen met je digitale foto's, dwz alleen op de computer en/of tv bekijken of ook afdrukken?

2 Wil je foto's af (laten) drukken en tot welk formaat!

3 Wil je een camera die ook binnenhuis goed foto's kan maken, dus hoe goed moet de flitser zijn of wil je een aparte flitser aan kunnen sluiten.

4 Wil je sportfoto's (snel beweegbare voorwerpen)kunnen maken, dus moet de camera over een instelbare sluiter beschikken.

5 Moet de camera over de mogelijkheid beschikken om korte filmpjes te maken?

6 Wie gaan er met de camera foto's maken, dwz alleen jij of ook iemand die geen verstand heeft van (veel) knopjes?

7 Hoelang wil je de camera achter elkaar gebruiken zonder de accu(s) op te kunnen laden

8 Wil je evt een 2e handscamera kopen?

Aan de hand van de antwoorden kan ik je een advies mbt aankoop geven.

Succes,

Aad

1, 2: Voor computer (internet, en standaard afdrukken (10x15)

3: als ie maar flitst :)

4: Nee geen sport foto's, gewoon foto's die je ook met een normale cam maakt

5: Liever wel, al dan niet met audio

6: Alleen ikzelf, maar ik heb zo'n camera binnen no-time door, dat heb ik bij alles op dat gebied :)

7: Geen flauw idee... een uurtje of 2-3?

8: Nee, ik wil dat de garantie gewoon goed is, en dat ik er geen gedonder mee kan krijgen. Ik neem liever geen risico's, daarom wil ik ook eerst meningen van experts horen.

Maar meneer l.slaats heeft dus een fijne camera, mooi zo, ik zal een onderzoek doen naar die camera. Ik ben iig al een stuk wijzer geworden. Bedankt hiervoor!!

Goedemorgen,

Gezien je budget adviseer ik je de volgende camera, waarom?

Deze camera heeft een beter belichtingsysteem dan de sony wat vooral blijkt uit opnames die met weinig licht worden gemaakt, het zogenaamde kleuronderscheidingsvermogen is heel goed dwz ook donkere kleuren worden gescheiden weergegeven.

Sony gebruikt de memorystick en deze camera een MultiMediaCard, SD Memory Card die in aanschaf veel goedkoper is.

Camera is zuinig met accu verbruik vooral als je gebruik maakt van de optische zoeker en dus niet constant het LCD scherm gebruikt, het scherm laat na het maken van de foto een paar seconden de foto zien. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om constant met LCD scherm te werken alleen kun je de camera dan niet stil genoeg houden.

1 acculading is ruim voldoende voor 100 foto's met flits!

Deze camera is binnen je budget verkrijgbaar, aanschafprijs +/- 225 euro, extra opslagkaart voor 64 mb +/- 25 euro, op 64 mb kun je in de beste resolutie +/- 75 foto's kwijt.

Kodak CX 6330

Resolutie max. 2032 x 1524
Beeldpunten 3,1 megapixel
Lens 37 - 111 mm.
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 3,3 x
Gevoeligheid 100, 200
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,6 inch
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium Intern geheugen, MultiMediaCard, SD Memory Card
Interface USB, video-out
Overige bijzonderheden video-opname 320x240 15 fr./sec.
Gewicht 175 gram
Afmetingen (H x B x D) 65 x 102 x 38 mm

nb: Bij kieskeurig krijgt deze camera een 9,6 !!!!

Succes,

Aad

Geplaatst door gebruiker62

1, 2: Voor computer (internet, en standaard afdrukken (10x15)

3: als ie maar flitst :)

4: Nee geen sport foto's, gewoon foto's die je ook met een normale cam maakt

5: Liever wel, al dan niet met audio

6: Alleen ikzelf, maar ik heb zo'n camera binnen no-time door, dat heb ik bij alles op dat gebied :)

7: Geen flauw idee... een uurtje of 2-3?

8: Nee, ik wil dat de garantie gewoon goed is, en dat ik er geen gedonder mee kan krijgen. Ik neem liever geen risico's, daarom wil ik ook eerst meningen van experts horen.

Maar meneer l.slaats heeft dus een fijne camera, mooi zo, ik zal een onderzoek doen naar die camera. Ik ben iig al een stuk wijzer geworden. Bedankt hiervoor!!

Wow! hartelijk dnk voor uw informatie! Ik zal er zeker wat mee gaan doen!!!

Bedankt!!!:thumb:

EDIT: Oeps vekeerde gequote :confused:

In mijn overwegingen heb ik toch voor de Powershot A60 gekozen. Waarom niet de kodak? De plastic body vind ik niets... Verder weet ik gewoon dat Canon gewoon goede kwaliteit is, en daarbij heb ik als non-prof toch vrij weinig aan die extra mega pixel.

Toch hartelijk dank voor de informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan