Digitale camera kopen; welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ok, ik snap dat dit wel een erg makkelijke manier is om mijn keuze te maken, maar ik ben nu al enige tijd aan het afwegen welke camera ik moet kopen voor mijn vader (50 jaar, redelijk technisch ingesteld), maar ik kom er niet echt uit. Ik heb een budget van ongeveer 265 Euro, met een marge van 20 Euro naar boven. De eisen zijn dat het dus een beetje een goed ding moet zijn, maar ook gebruiksvriendelijk. Ik zit nu te twijfelen tussen een Canon Powershot 600-serie en de Ixus-serie 55/65, ook van Canon. Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom (liefst met (tenminste beperkte) argumentatie, maar hoeft niet perse). Ik afwachting van jullie antwoord, zoek ik effe verder.

Ik neig nu na wat afwegen en de geluiden hier (nou ja, 2 posts), naar de Powershot 630. Lijkt me een mooi toestel. Wat voor tas heb jij, Raymond? Gewoon een standaard tas?

Laatst bewerkt:
Steek je licht hier eens op
Met een test waarde van 77% is b.v. de 620 niet echt een goede camera te noemen.
Heb je al eens aan Panasonic gedacht, mooie camera's met een LEICA lens voor niet teveel geld.

Steek je licht hier eens op
Met een test waarde van 77% is b.v. de 620 niet echt een goede camera te noemen.
Heb je al eens aan Panasonic gedacht, mooie camera's met een LEICA lens voor niet teveel geld.

Bedankt voor de kritische post. Let's go digital had ik zelf ook al bekeken, en eigenlijk een beetje als leidraad aangehouden. De Panasonics zien er inderdaad ook niet verkeerd zijn. Echter, de beste (die op l.g.d. besproken is althans) scoort ook maar max 2% hoger. Daarbij, hebben de Canons sowieso een streepje voor, wegens het menu waar ik zelf al bekend mee ben (en dus niet al te veel moeite hoef te doen, om mijn ouders iets uit te leggen).
Maar die LEICA-lens, is dat iets speciaals of een belangrijk voordeel oid?

Het menu van de Panasonic wijst zich vanzelf.
Mijn vrouw heeft een LS2 en zelfs zij (auw, nou slaat ze mij :confused: ) kan ermee overweg en kent ook twee programeerbare voorkeurs standen. Maakt haarscherpe foto's, alleen de digitale zoom is tot 10× bruikbaar, ga je hoger komt er naar mijn zin teveel ruis in.

Leica is één van de beste fabrikanten van lenzen en juist de kwaliteit van de lens is voor een groot deel bepalend voor de kwaliteit van de uiteindelijke foto.

Hoi en welkom op HM,

Reageren op 4 jaar oude vragen lijkt mij niet zinvol :-)

Topic zal op slot gaan !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan