Digitale Camera Olympus C720 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Heb een Olympus C720 digitale camera.
Tot voor kort stopte ik de usb kabel in de camera, maakte verbinding met de pc en kwam automatisch het dialoogschermpje van Windows XP met daarin de vraag of ik de foto´s wilde overzetten naar de pc, ze wilde openen enz.

Wil nu mijn laatste foto´s overbrengen naar de pc maar als ik de kabel er in doe hoor ik wel een ´ploeng´geluid :confused: maar er gebeurt niks. Er is heel even activiteit op de camera, rood lampje knippert en dan niks meer.

Heb camera aangesloten via een hub, heb hem ook rechtstreeks op de pc aangesloten maar geeft geen verschil.

Heb bij de camera het progje camedia master gekregen en als ik daar opdracht geef om de foto´s op te halen dan krijg ik de melding dat er geen foto´s zijn. Maar ze zijn er wel!

Bij ´deze computer´ zie ik hem ook niet en in apparaatbeheer staat alleen mijn scanner.
Met de wizard nieuwe hardware toevoegen kan ik in de lijst niet kiezen voor dit type camera, dus dat schiet ook al niet op. Er zijn bij deze camera geen drivers geleverd omdat het gewoon via usb werkt en die (volgens Olympus) dus niet nodig zijn. (bovendien had ik die eerder ook niet)

Op de site van Olympus kom ik ook niet verder.

Heb geen externe cardreader en wil graag dat ie het gewoon doet als tevoren.

Hellup!
 
Als ik ga zoeken bij ´computerbeheer ´ dan zie ik de volgende foutmelding: RSM (Removable Storage Device kan niet laden in station Station 0 van mediawisselaar OLYMPUS C720UZ USB device

gegevens: bytes
0000: 01 00 00 00
 
Laatst bewerkt:
En als je naar een eerder herstelpunt gaat?????
kans dat het dan wel weer gaat
 
Heb diverse herstelpunten geprobeerd, ook van data waarvan ik zeker wist dat het goed ging. Mocht niet baten.
Heb de camera bij de usb controllers in apparaatbeheer verwijderd, usb kabel weer aangesloten zodat ie wordt herkend, alleen het scherm waarmee ik foto´s kan openen opent niet. Ik bedoel hier dat windows dialoogvenster waarin je diverse mogelijkheden hebt om bestanden te openen, af te spelen etc.

Op de 2 andere computers in het netwerk lukt het wel. Kabeltje erin en overpompen maar.

Is dus kennelijk iets van deze pc.

Heb de foto´s nu van de ene pc naar de andere overgeheveld maar dat is dus niet echt de bedoeling.

Nog suggesties?
 
Hoi, ik heb verleden week net hetzelfde gehad, maar dat was nadat ik ntfs geformateert had en win xp home erop gezet had. Ik had ook de pc helemaal open gemaakt en met een speciale persluchtbusje uitgeblazen. (voorjaarsschoonmaak )
De fout lag bij het stuurprogramma van de usb poorten.
Ik meen dat ik nieuwe drivers op de msi site ben gaan halen. Bij mij was het probleem daardoor opgelost.

Het programma camedia master gebruik ik al lang niet meer, het is toch onvolledig, ik ga gewoon naar de verkenner.

Misschien een idee om nieuwe drivers voor de usb te proberen? Kan helpen. Bij mij was het ook de eerste keer dat ik zoiets voohad.

Groetjes, en je hebt gelijk, het is nog steeds een geweldige camera.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb nog nooit drivers voor mijn usb geinstalleerd en tot voor kort werkte het gewoon. Ik heb een usb-hubje waar ook mijn printer en scanner op aangesloten zijn. Die apparaten werken wel gewoon en die waren ook vanaf het begin zo aangesloten.

Camedia Master is inderdaad niks bijzonders en gebruik ik ook niet.
 
Ik heb ook een Olympus (ander model) en ik moet, als ik de USB-stekker er in stop, in het menu dat automatisch in het schermpje opkomt, melden dat ik contact heb met een PC. Werkt dat niet net zo bij die van jou?
 
Nee, bij mij werkt dat anders. Of beter gezegd : werkte.

Als ik verbinding maakte met de pc dan kwam het dialoogscherm van windows te voorschijn waarin je kan kiezen voor: bestanden openen, afspelen met... enz. 4 of 5 opties (zo uit mijn hoofd, want ik zie het nou natuurlijk niet meer).

Kies je dan voor openen dan kwam ik automatisch in de fotomap terecht en kon ik de bestanden daarin zetten.
Als ik nu de usb stekker in de vcamera doe hoor ik even een ´plong´geluid en is er heel even een zandlopertje. En dan niks meer. Haal ik de stekker eruit dan hoor ik weer dat geluidje.
 
@Tiborv De c720 uz hoef je alleen maar in de usb te steken en dan krijg je in xp een kadertje met verschillende opties, waaronder : "map openen en bestanden weergeven met verkenner."

Dat is alles. Normaal werkt dat perfect.

@ margaNo, het was bij mij ook zo dat de usb poorten op de achterkant van de pc, dus scanner en muis wel werkten en de poorten vooraan niet.

Sorry dat ik je niet beter kan helpen maar ik weet niet juist meer welke actie ik ondernomen heb. Ik pijnig mijn hersens, maar die hebben geen optie van restore, dus...

Als ik iets weet laat ik direct een bericht.

Groetjes
 
En als je via apparaat beheer al je USB controlers eens verwijder en dan opnieuw opstarten zodat ze weer opnieuw herkent worden door WINDOWS wie weet helpt dat is in ieder te proberen
 
@Tiborv De c720 uz hoef je alleen maar in de usb te steken en dan krijg je in xp een kadertje met verschillende opties, waaronder : "map openen en bestanden weergeven met verkenner."


Precies, die bedoelde ik.

En als je via apparaat beheer al je USB controlers eens verwijder en dan opnieuw opstarten zodat ze weer opnieuw herkent worden door WINDOWS wie weet helpt dat is in ieder te proberen
Heb de usb controllers al 2x verwijderd en op het moment dat ik dan de camera inplug dan wordt ie wel herkend, alleen dat keuzescherm verschijnt dus niet en ik kan de inhoud van de camera nergens zien en/of overhalen naar de pc.
 
Ik schop hem nog maar eens omhoog. Heb nu wat meer informatie en misschien loopt er iemand rond die me kan helpen.
Voor alle duidelijkheid heb ik een bijlage erbij gedaan.
1. links zie je mijn c-schijf, mijn cd-rom(D), mijn writer(E), mijn netwerkstations Colin (F) en Justin (G)

2. in het midden de hardware op C, met als 2e item de Olympus C720 camera

3. Daaronder de eigenschappen van die camera waar ik het volume heb laten invullen en de verwijzing naar de F schijf met 125 mb.


4. En nou komt het gekke. Als ik de eigenschappen van die F (camera) opvraag dan krijg ik een verwijzing naar het netwerkstation Colin i.p.v. de camera

Daar zit natuurlijk de fout, maar ik weet niet hoe ik het op moet lossen.

Dat netwerkstation was er altijd al, ook toen de pc/camera nog wel gewoon werkte.
 

Bijlagen

  • cameraprobleem.jpg
    cameraprobleem.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 101
Het is gelukt!

Zal maar gelijk vertellen hoe.

Kreeg opeens het lumineuze idee dat wanneer er 2 stations met 1 letteraanduiding zijn (F in dit geval) ik er dan eentje moest proberen te veranderen.

Heb de camera aangesloten en heb via configuratiescherm> systeembeheer>schijfbeheer> r.muisknop de stationsletter van de camera gewijzigd in H.

En voilá, het werkt weer.

Blijft natuurlijk wel de vraag hoe het komt dat het netwerkstation én de camera ineens dezelfde aanduiding hebben gekregen. Netwerkstation was al aanwezig namelijk voordat ik de camera kocht.
 
Prima, :thumb: , dat hebben we toch weer fijn opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan