Digitale Camera van Aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
hey

ik heb zojuist de in belgië beroemde aldi camera gekocht.
op de doos en op het toestel staat dat het gaat om een (Medion) MD 5995
Maar als ik hem aansluit op mijn pc, via usb, geeft hij aan dat het een MD 9700 is.
Dus ik installeer de bijgeleverde software, voor de MD 5995, en krijg telkens de melding dat het toestel niet is aangesloten.

Nu is mijn vraag: is dit nu alleen bij mij, of zit nu iedereen met deze camera met een groot probleem????

Ik heb het door lang experimenteren opgelost gekregen: je moet de duitse driver installeren, deze installeert de drivers voor de MD 5995 en de MD 9700!
je gaat naar windows/twain_32/MD9700 en maakt van het .exe bestand een snelkoppeling naar je bureaublad.

toen was het bij mij opgelost

De duits driver is hier te vinden:
http://home.gejanssen.com/www/driver/medion-9700x9w2-2.08.exe

Greetz

Scoopy,

stuur de opmerking ook ff naar de helpdesk van MEDION in Belgie, hebben ze misschien wat aan:thumb:

Geplaatst door scoopy
Nu is mijn vraag: is dit nu alleen bij mij, of zit nu iedereen met deze camera met een groot probleem????
Greetz

Zeer veel mensen hebben dit probleem, een hoop krijgen 'm zelfs helemaal niet aangesloten op hun systeem.
Ik heb eens een zoektocht gehouden op Google om een eerlijk en onafhankelijk advies te geven over deze digicam en kwam bijna alleen langs topics over problemen met deze camera.
Slecht te instaleren, 's avonds bijna niet te gebruiken en zodra het onderwerp maar iets beweegt onscherpe foto's. En dan zullen we het maar niet hebben over de Aldi's waar 100 man 's ochtends vroeg voor de deur stonden en maar 7 cams op voorraad waren.
Ook een aantal beweringen dat de resolutie softwarematig is opgeschroefd, maar hier heb ik nog geen hard bewijs van gezien.
Niettemin hoop ik dat je van al deze ellende geen last hebt en wens ik je veel plezier met de cam.

Zet je camera eens aan, sluit hem aan op je pc en start je pc op terwijl de camera aan staat. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan