Digitale camera wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik heb zojuist een digitacamera d.m.v. de usb poort aangesloten op de computer.

Maar hij zit hem niet.

Nu heb ik het vermoeden dat dat komt doordat de verwisselbare media wordt geïnstalleerd als F

Maar F is bij mij de disk die wordt gebruikt voor het netwerk. Hoe krijg ik het voorelkaar dat de camera een andere drive letter krijgt ?

Jacco

in theorie neemt een nieuwe drive altijd de eerstvolgende vrije driveletter dus als F bezet is neemt ie G etc.

Kabel wel goed, andere usb poort pc restarten met camera aangesloten enzo lijken me betere opties

PS heb je je camera wel aan ? en evt op pc stand zodat ie niet als webcam fungeert (doen sommige camera's)

In schijfbeheer zul je waarschijnlijk de cam (verwisselbare schijf) wel zien maar zonder driveletter. Geef hier aan je cam een driveletter

Ja, ik heb de software geinstalleerd. Als ik hem in een andere USB poort steek wordt die opnieuw geïnstalleerd en dan wordt er aangegeven dat dit is gelukt.

Bij "apparaatbeheer" vind ik hem ook terug onder het kopje "USB-controllers"

Maar ik heb ook software om de foto's van de camera af te halen maar dan wordt de camera niet gezien. En ik heb het ook op een andere computer geinstalleerd en daar werkt het wel maar die computer werkt niet met een schijf F en deze wel.

En ik heb deze problemen ook eens gehad met een USB-stick die toen niet werd herkend maar ik weet niet meer hoe we dat hadden opgelost (volgens mij ergens op systeembeheer\computerbeheer)

Jacco

In schijfbeheer zul je waarschijnlijk de cam (verwisselbare schijf) wel zien maar zonder driveletter. Geef hier aan je cam een driveletter

Nee, ik vind hem niet terug. C-schijf D-schijf F-schijf en 2 cd-roms verder niet

Staat de cam ook niet in de zogenaamde webca,m functie, dan geeft ie nl geen driveletter aangezien het dan geen schijf meer is maar een webcam. (kijk eens in je apparaatbeheer/device manager of daar bij scammers & camera's je camera staat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan