digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Ik weet niet of deze plaats goed is voor het stellen van deze vraag.Ik heb een digitale camera met usb snoer,het is nu zo dat als ik de camera aansluit komt er een venster imaging die open ik dan zie ik al de foto's dan wordt imaging kodak geopend (ik draai win me)hoe kan ik nu alle 50 foto's opslaan.Ik moet nu iedere foto een voor een opslaan en dan maakt hij er nog een tiff formaat ook.Of is er een simpel progje voor de camera is canon powershot s30.De camera heb ik los gekocht geen cdrom maar ik heb wel de desbetreffende drivers gedownload volgens mij?

Misschien staat op de Canon homepage ook wel software voor de foto's op je pc te zetten.

Ik heb de Canon Powershot S40, is dus eigenlijk dezelfde camera alleen dan 4 megapixel ipv 3,2. Ik gebruik die software van canon helemaal niet, alleen maar lastig. Wat ik doe is gewoon via Deze Computer en daar staat dan ook gewoon een schijf bij voor je digitale camera (op moment dat deze is aangesloten). dit is in ieder geval zo in Windows XP maar dat is ook zo in ME volgens mij. Hier kun je gewoon bestanden selecteren en dan kopieren naar een map op je harddiskeee.

Succes

deze computer

daar zit volgens mij mijn probleem er staat note cannon digital cameras store images in DC97 and DCIM folders on PC cards maar waar staan die dan???

Staat er gewoon bij Deze Computer (op je bureaublad) geen drive bij voor je digitale camera? Moet wel kunnen hoor anders moet je ff je drivers opnieuw installeren (precies in de volgorde zoals het in de handleiding van je camera staat)

Er is een schijf bijgemaakt en die staat bij deze computers schijven en de foto's staan die niet in die dcim folder?

schijf bijgemaakt??

Sorry dit snap ik niet kan je iets preciezer zijn ik heb in windows de zoekopdracht gegeven dcim en dc97 kan niets vinden.

Je moet ff niets met zoekopdrachten doen,

Weet je DEze Computer te vinden op je bureaublad? klik hierop, nu zie je je c schijf staan en andere schijven? Hier staat ook een extra drive bij waar met je camera als het goed is? Wat snap je precies niet?

dan staan de drivers niet goed geinstalleerd hoor.ff opnieuw installeren volgens de handleiding

En is e een cdrom of cdschrijver? anders is e dus je camera

Als e dus een cdrom of schrijver is moet je dus ff je drivers opnieuw installeren, precies in volgorde zoals in handleiding staat, die drivers van canon zijn erg gevoelig voor de volgorde waarin je iets doet namelijk

Geplaatst door vanschagen
je kan het program Rname-it gebruiken om elk bestand in een keer allemaal andere namen te geven.Is wel niet duidelijk wat ik zeg maar kijk maar ff op de site.
http://fileutil.tripod.com/Rnameit.htm

Indien je XP hebt dan heb je zo'n progje helemaal niet meer nodig;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=115325

Enne Ronald: Je moet er idd bij deze computer gewoon een schijf bij krijgen.
Handiger is echter gewoon een cardreader aanschaffen dan ben je ook van die ellende af van de cam op de pc aansluiten.
Ik gebruik zelf al geruime tijd zo'n reader en zou niet meer anders willen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan