Mischien heb je dit al gelezen maar dit staat ook op een forum:
Helaas is er geen driver beschikbaar om de Dimage 2300 camera direct te laten communiceren met Windows-XP. Het ligt ook niet in de lijn der verwachting dat er een driver komt, omdat de camera nog volgens het zogenaamde twain principe werkt. Op het moment dat de Dimage 2300 werd geïntroduceerd, in maart 2000, was Windows 98 het meest moderne besturingssyssteem. Intussen is de 2300 camera opgevolgd door de Dimage E-201. In de produktdocumentatie wordt als besturingssysteem aangegeven; Windows 95 en Windows 98 (waarbij USB alleen mogelijk is via Windows 98 en via de Windows 95 versie met USB-ondersteuning). Gelukkig is er wel een oplossing voor dit probleem en kun je de Dimage 2300 ook onder Windows XP blijven gebruiken. Alleen moet je voor het binnenhalen van de bestanden nu gebruik maken van een CompactFlash-Cardreader. Dit heeft als bijkomend voordeel, dat het sneller werkt en dat de batterijen in de camera langer meegaan. Deze CF-cardreader wordt door je systeem gezien als een verwisselbare schijf.
Tot zover het officiële standpunt van Minolta. Onlangs kregen we echter van Redbad de volgende tip, die we hieronder volledig weergeven:
Dat de Minolta Dimage 2300 het niet doet onder Windows XP is onzin. Je moet gewoon even de W(indows)I(mage)A(cquisition) service disabelen en stoppen onder services. Hieronder staat de oplossing die ik vorig jaar al in diverse nieuwsgroepen heb gepost.
Verschillende (oudere)digitale camera's functioneren niet goed onder Windows XP. Mijn Minolta Dimage 2300 kon onder XP geen foto's meer naar de computer uploaden.
Mijn oplossing: - Installeer de W2K driver en twain driver - Ga naar "services" en kies de service "Windows Image Acquisition(WIA)" STOP en DISABLE deze. Hiermee was mijn Minolta-probleem verholpen. Mogelijk werkt deze oplossing ook bij andere camera's & scanners! Je hoeft dus geen nieuwe camera of een Flashcardreader te kopen, zoals de technische dienst van Minolta Nederland adviseert!
Instructies:
Sluit de Dimâge 2300 op je computer aan, XP herkent hem dan als een USB-apparaat;
XP vraagt vervolgens naar de stuurprogramma's van het apparaat. Kies "geavanceerd" en geef het pad aan naar de drivers op de CD-rom ... bijvoorbeeld d:\dscdrivers\os\eng.
XP zal vervolgens de drivers van de Dimâge 2300 vinden en installeren;
installeer TWAIN voor D2300. Daarna kun je het programma Diaphoto starten(c:\Program Files\MLT2300\diaphoto.exe.)
Vergeet niet om de WIA service te stoppen en te disabelen. Hiervoor ga je naar Start> Configuratiescherm> Services> Windows Image Acquisition. Klik rechts op Eigenschappen en kies voor Opstarttype: uitgeschakeld en stop de status van de service. Wanneer je de WIA-service niet disabelt, zal het geactiveerd worden zodra je het programma diaphoto.exe start. WIA gebruikt zijn eigen XP twain driver die niet compatibel is met die van Minolta.
Bron:
http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/faq/faq.html
Onderaan de pagina staat de tekst.
Groetjes