Digitale camera

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Ik probeer een foto van de digitale camera Medion te downloaden naar de computer. De USB kabel is in de USB poort van de computer gestoken en in de camera. De camera staat aan en toch krijg ik een foutmelding: verbindingsfout" controleer de verbindings-en camera-nstelling? Blijkbaar herkent de computer de digitale camera niet. Wat moet ik doen?
Roos

Laatst bewerkt:
Heb je de software geinstalleerd?

Je moet ook eerst de verbinding maken en daarna de camera aanzetten.

de cd software in in de cdrome drive
je toestel moet wel aan staan
rechter muis knop op deze computer
kies eigenschappen
klik op hardware
klik op apparaatbeheer
klik op + voor beeld schermen
selecteer MD9700 of 5995 of een ander model
klik op stuur programma
klik op zelf bijwerken
klik op zelf kiezen
blader nu naar uw cd en klik op de map xp of win 98
selecteer md9700 en druk op ok

zorg er voor dat uw display boven op de camera steeds USB laat zien liefst met stroom voor het geval dat het uit gaat voor jij klaar bent

Ik heb je advies opgevolgd en kom tot "apparaatbeheer".
Dan zie ik geen 'voor beeld schermen' maar wel 'beeldscherm adapters'. Maar dan kan ik alleen maar kiezen voor Intel (R) 810e Chipset Graphics Driver.
Boven op de camera zie ik geen USB staan, er staat nu Auto
Roos

Laatst bewerkt:
Hoy,

De keuzeknop bovenop de camera, moet op het beeldscherm-icoontje staan, gewoon verdraaien, anders krijg je ook geen USB in het schermpje bovenop de camera.

In de gebruiksaanwijzing staat eerst je driver en programma installeren. daarna camera aansluiten en aan zetten. daarna computer opnieuw opstarten, waarna windows vanzelf de camera ontdekt en de driver verder gaat installeren.

Zo heb ik het gedaan en het werkt perfect in Windows 98 SE

Bedankt voor het advies. Ik heb met het keuzewieltje de camera op USB gezet en toen kon ik met Digital Image de foto's ophalen.
Via het programma Adobe lukt het nog niet, daar krijg ik nog de foutmelding dat er een verbindingsprobleem is. En ook in PhotoImpression kan ik de camera nog niet vinden. Maar het begin is er.
Roos

Hoy,

In Paint Shop Pro werkt het als volgt: Ga naar menu Bestand > Importeren >
Twain > bron selecteren > digital image data source. Ga nu naar menu bestand > importeren > bron ophalen. Een scherm komt nu open waar de afbeeldingen in geladen kunnen worden. Als dat gebeurd is, selecteer je een afbeelding
die je in het programma wilt hebben, en druk je op het icoon "afbeelding overzetten" dat is het icoon helemaal rechts boven in het scherm, er wordt wel een pop-upje gegeven als je er boven staat met de muis. Nu wordt de door u geselecteerde afbeelding in het tekenprograma geplaatst.

Er moet in uw programma toch ook wel een optie zijn om het op deze manier te doen.
Als ik in het meu kies voor digitale camera krijg ik ook niets.

PS

Als je een browser voor miniaturen binnen uw teken programma heeft. doe dan het volgende:

Open de browser dan zult u zien dat er een schijf bij staat (als de camera aan staat), de "verwisselbare schijf", klik hier dubbel op en klik op map 100MD511.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan