Digitale handtekening tonen afhankelijk van celwaarde (bepaald door formule)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redmachine

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een Excelfile waarin een digitale handtekening gezet dient te worden. Het is de bedoeling dat de uitvoerder altijd tekent, zodat herleid kan worden wie het document heft opgemaakt. Daarnaast is het in sommige situaties zo dat een 'reviewer' tevens dient te ondertekenen. Omdat de reviewer een variabelen is, wil ik dat het handtekeningenvakje voor de reviewer alleen zichtbaar wordt als er sprake is van een reviewer.

Ik heb dit nu werkend middels een korte macro, maar die werkt alleen als ik handmatig de cel wijzigt. Ik heb de macro gekoppeld aan een cel (1= reviewer en 0= geen reviewer). De waarde 0 of 1 wordt bepaald door het invullen van een review naam op een ander tabblad. De redden hiervoor is dat het bestand uit meerdere tabbladen bestaat. Kort gezegd is er een invoer tabblad, detailtabblad en een samenvatting. Op het samenvattingsblad moet worden ondertekend.

Als bijlage voeg ik een sterk vereenvoudigde versie toe van mijn huidige bestand als voorbeeld.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Ik heb het gevoel dat ik iets simpels over het hoofd zie....

Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Stefan

Bekijk bijlage Map1.xlsm

Je wilt dus het handtekeningenvakje voor de reviewer alleen laten zien zodra er een naam wordt ingevuld op het tabblad Invoer in cel A3?

---UPDATE---
B3, excuus :)

Laatst bewerkt:
Haal de samengevoegde cellen uit de tab invoer en plaats deze code in de module van de tab invoer.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$3" Then Blad1.Shapes("Picture 8").Visible = Target <> ""
End Sub

Zo?
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  If Range("H24") <> "0" Then ActiveSheet.Shapes("Picture 8").Visible = True
  If Range("H24") = "0" Then ActiveSheet.Shapes("Picture 8").Visible = False
End Sub

Super bedankt beide voor jullie snelle reactie! De oplossing van Philiep werkt voor mij het beste:thumb:.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan