Digitale Nieuwsbrief Direct Mail versturen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annys
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Annys

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Hallo,

ik weet dat ik een digitale nieuwsbrief (die ik per e-mail wil verzenden) het beste kan maken in HTML.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik het html bestand aan een e-mail koppelen? Oftewel: hoe verstuur ik de nieuwsbrief?

Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen!

Vriendelijke groet,

Annys.

Ik weet niet op welke manier je je nieuwsbrief rondzendt.

Als je een standaard client gebruikt (Thunderbird, gmail, hotmail, Outlook) worden je mails meestal automatisch als HTML verzonden. Daardoor kan je bevoorbeeld in het vet schrijven in je e-mail, iets wat niet het geval is als je als text/plain verzendt.

Als je via een webbased systeem werkt, zul je je in de gebruikte servertaal moeten verdiepen. Bij mijn weten en uit ervaring is PHP de meest gebruikte, maar ook andere zoals ASP/CGI komen regelmatig voor.

Html

Nou ik heb de brief gemaakt in Dreamweaver. Gaat er dus niet om ik in het emailprogramma zelf al vetgedrukte letters etc. kan maken. Ik wil graag weten hoe ik dat dreamweaver bestand in de email integreer ofzo:confused:.
Ik maak het voor iemand die het uiteindelijk wil verzenden via een eigen domein.

gebruik je Outlook? dan kun je de html pagina in deze: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier\ directory zetten. (vergeet niet eventuele plaatjes in dezelfde directory te zetten.) Ik meende dat je ook een externe css file kunt gebruiken maar die moet je dan wel ergens op internet beschikbaar zetten. Als je een nieuwsbrief wil versturen hoef je alleen maar uit de pulldown menu van 'nieuw bericht' de juiste briefpapier te kiezen.
In firefox kun je onder menu 'invoegen' - Html in je mail importeren (ik weet niet zeker maar ik dacht dat je alleen de html-code tussen de<body> tags kan invoeren)

thanks voor jullie antwoorden. ik ga kijken hoe het gaat met een nieuwsbriefcomponent (ccnewsletter) van joomla...

Groet,
Annys .

Ik heb een java-programma geschreven om vanuit een Access-database email-adressen in te lezen en een attachment vanuit een map gaat lezen. Er staat ook een wachttijd ingewouwd aangezien de meeste providers een beperking hebben op het aantal toegelaten emails per 5 minuten. Als je wil stuur ik je de code wel eens door, maar je moet dan wel een basiskennis van Java hebben.

Bedankt, maar ik kan heel weinig met Java helaas :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan