Hallo techneuten, ik heb hulp nodig.
Ik heb (pas
) vandaag een digitale ontvanger gekocht en wil deze aansluiten op mijn tv. Op zich denk ik een makkie, maar stoot toch op een probleem.
Ik heb een 'oude' tv (maar erg goede kwaliteit, dus houd hem nog even), maar daar zit dus alleen 1 scartaansluiting op (verder niks behalve nog de coaxkabelaansluiting). Die scartkabel die nu daarin zit gaat nu nog naar mijn dvd-speler, maar die aansluiting moet ik dus nu gebruiken voor naar de digitale ontvanger. Nu kan ik wel telkens als ik een dvd wil kijken, de scartkabel uit de digitale ontvanger halen en in de dvd-speler doen maar ik wil toch even zeker weten of dat niet beter/anders kan of dat dit in mijn geval de enige mogelijkheid is.
Op mijn dvd-speler heb ik de volgende in/uitgangen:
- line out L/R (audio)
- line (scart RGB) TV aansluiting
- digital out (coaxial)
Verder zitten op de digitale ontvanger:
- cable in
- cable out
- SPDIF optisch (?...
)
- TV Scart
- HDMI
- Ethernet
- USB-poort
- AC-adapter
Ik heb ook nog een videorecorder, die wilde ik eigenlijk eindelijk eens weg doen, maar daar zitten wel twee scartaansluitingen op ('line 1 tv' en 'decoder line-3 in'), dus misschien kan ik daar nog iets mee?....
Jaja, ik ben een mega-leek. Hoop dat iemand het antwoord heeft, dank alvast.
Ik heb (pas

Ik heb een 'oude' tv (maar erg goede kwaliteit, dus houd hem nog even), maar daar zit dus alleen 1 scartaansluiting op (verder niks behalve nog de coaxkabelaansluiting). Die scartkabel die nu daarin zit gaat nu nog naar mijn dvd-speler, maar die aansluiting moet ik dus nu gebruiken voor naar de digitale ontvanger. Nu kan ik wel telkens als ik een dvd wil kijken, de scartkabel uit de digitale ontvanger halen en in de dvd-speler doen maar ik wil toch even zeker weten of dat niet beter/anders kan of dat dit in mijn geval de enige mogelijkheid is.
Op mijn dvd-speler heb ik de volgende in/uitgangen:
- line out L/R (audio)
- line (scart RGB) TV aansluiting
- digital out (coaxial)
Verder zitten op de digitale ontvanger:
- cable in
- cable out
- SPDIF optisch (?...

- TV Scart
- HDMI
- Ethernet
- USB-poort
- AC-adapter
Ik heb ook nog een videorecorder, die wilde ik eigenlijk eindelijk eens weg doen, maar daar zitten wel twee scartaansluitingen op ('line 1 tv' en 'decoder line-3 in'), dus misschien kan ik daar nog iets mee?....

Jaja, ik ben een mega-leek. Hoop dat iemand het antwoord heeft, dank alvast.