Digitale TV - Analoog TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
wij krijgen binnenkort een nieuwe TV en wij kunnen er ook een
Digitale Ontvangers kastje bij kopen

nu is mijn vraag wat is het verschil in Analoge TV of Digitale TV ?
ik weet wel dat Digitaal TV scherper is, maar is dat het enige verschil ?:confused:

en nu heb ik nog een vraag
Maakt het ook nog uit als je een abonement neemt of niet??

zo ja welke provider is goed voor Digitale TV ?
en ook redelijk goedkoop ?

M.V.G

Ja het maakt wel degelijk verschil. Je hebt veel strakker beeld en de kleuren zijn dan ook veel mooier. Ik heb zelf UPC. Je krijgt bij UPC een mediabox en krijgt er dan gratis ongeveer 60 zenders extra bij. Je kunt ook dus voor een uitgebreider pakket kiezen, daar betaal je dan wel extra voor afhankelijk van wat je wilt hebben. Wat dus wel is je kunt maar 1 tv op de mediabox aansluiten. Ik zelf heb alleen gekozen voor het normale pakket en dat kost extra boven op je abonnement 1.50 euro per maand. Wat nu ook nieuw is je kunt ook kiezen voor een mediabox met een harde schijf er in. Dit is dus ook voor een meer prijs per maand. Je gaat het tegenwoordig aan bij UPC voor wel 1 jaar als je hier voor gaat kiezen. Wel opletten ze hebben weleens akties. De rest als je verder nog tv 's hebt staan blijven dus analoog. Ook scheelt het bij mij wel boven dat de beelden wat strakker staan. Met de mediabox kun je nog veel meer. Ik gebruik dit echter niet. Er gaat wel een wereld voor je open als je hem eerst digitaal zet en dan weer op analoog zie je echt het verschil van dag en nacht. Kijk voor verdere dingen even op de UPC site. Ik zou niet meer anders willen. Er zijn dus nog veel meer meerdere providers die natuurlijk dit aanbieden, daar kan ik dus niets zinnigs van zeggen dat weet ik dus niet, misschien dat andere je daar meer van kunnen vertellen. Mij bevalt digitale televisie fantastisch. Hoop je wat op weg geholpen te hebben Succes.

Laatst bewerkt:
hallo

ik heb ook digitale televisie van @home en ook mij bevalt het erg goed
want je hebt veel betere beeld kwaliteit

Ik heb nu ongeveer 1 jaar digitale TV via UPC.

Ik ben opzich zeer tevreden met de techniek. Het is veel scherper, en het programma aanbod is vele malen groter dan met analoog signaal. Ook zijn er allerlei interactieve foefjes te doen. (Spelletjes, videotheek, nieuws, iteractieve TV kanalen.)

Er kleven ook best veel nadelen aan DTV.Zo blijft het iedere keer toch vreemd om te zien, wanneer de TV vastloopt, of op hol slaat. (Het kastje)

Er is geen keuzevrijheid voor provider op de kabel. Je kan in principe geen ander merk kastje gebruiken, bij UPC.

We zitten nog in een beginfase, en het werkt nog niet vlekkeloos, en dat zal ook nog wel een tijd gaan duren ook.

DTV is DUUR. Je betaald bij UPC: analoge doorgifte, DTV, mediabox, eventueel extra paketten.)

LEES HEEL ERG GOED DE A.V.

verschil?

Is er ook nog een verschil tussen bijvoorbeeld
UPC & KPN of @home of iets anders?

prijs verschil
kwaliteitsverschil
andere verschillen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan