digitale tv foutmeldingen en ruis analoge tv (ziggo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartjuhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Berichten
2
Hoi iedereen,

ik heb een klein probleempje. En ik hoop dat iemand me ermee kan helpen.

We hebben een nieuwe dvd-speler gekocht, de oude heeft tijden geleden er al de brui aan gegeven, maar die probeerde ik dus braaf vandaag aan te sluiten toen ik er achter kwam dat er waarschijnlijk ergens nog een tussenstap miste. Dus leek het me handiger om te wachten tot na het weekend en dan de hulpdesk van akai te bellen. (daar komt het ding vandaan)
Dus ik braaf alle stekkertjes/kabeltjes weer op dezelfde plek in de oude dvd-speler doen, echt precies zoals het zat. Dus je zou verwachten dat op zich alles het weer gewoon doet. Op de oude dvd-speler na dan. Maar nu heeft de analoge tv een heel leuk ruispatroon erin (je ziet nog wel het beeld hoor, maar niet zo helder als normaal.). Geluid daarvan is verder super, maar de digitale tv heeft het helemaal opgegeven. Ik krijg nu steeds een e-48 en e50 melding. Ik heb ook al op de site van ziggo gekeken wat te doen, als dat gebeurd. Die zegt dat je de stekker er uit moet halen, de antennekabel loskoppelen. Dan de stekker erin, tv aan, menu drukken, installatie gaan, daar zenders zoeken, dan de antennekabel weer er in doen en dan echt zenders zoeken aantikken. Maar in plaats van dat er naar zenders wordt gezocht, komt er dan de melding: "geen zenders gevonden."

Weet iemand wat ik moet doen? En vooral wat heb ik fout gedaan?
Of is het tijd om een monteur te bellen?

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!
 
Ik vermoedt dat je TV niet op de goede ingang staat. Het kabel tv signaal komt niet bij de TV aan. Kan je bij de TV van bron veranderen?
 
Uit je vraag wordt niet duidelijk of je een digitaal decoder gebruikt of een C+ module in de TV.
Maar sluit de coax kabel eens rechtstreeks aan het apperaat welke decodeerd. (Decoder of tv dus zonder DVD er tussen.)
Verder kan ik mij niet voorstellen dat op de Ziggo site staat dat je de zenders moet zoeken zonder de coax-kabel aangesloten te hebben. (Deze moet echt wel eerst aangesloten zijn anders vindt hij inderdaad geen zenders.)
Als beel dan nog niet goed is controleer eens de kabels en (niet onbelangrijk) of alles met kastje waar de coax ingaat ook nog goed is. (Mogelijk wat losgekomen met uittrekken van kabels?) Suc6
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie hulp! :) Mijn stopcontact zat los. Daar waar de antennekabel geval in zat. En dat zorgde voor een storing.
Soms is het zoveel simpeler dan je denkt;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan