Digitale TV + harddiskrecorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik ben een redelijke nerd op het gebied van digitale TV aansluitingen. Sinds mijn standalone DVD speler de geest gaf (eergisteren) kon ik van iemand gratis een hdd recorder krijgen.

Deze aangesloten op mijn digitale kastje van Ziggo en ja, prima televisiebeelden én weer de beschikking over een DVD speler.
Echter, de recorder functie is niet werkend te krijgen. Op het moment dat de hdd recorder wordt aangezet, wordt het televisiebeeld zwart en blijft zwart.

Ziggo monteur geraadpleegd leverde op, ja dat klopt, losse DVD recorders werken meestal niet. Als u bij Ziggo een digitale ontvanger koopt waarin een geïntegreerde hdd recorder zit, dan gaat 't werken.

Is er echt geen listige oplossing voor een standaard Ziggo digitaal kastje met een externe 'vreemde' (Sony) Hdd recorder?

Wat ik ten eerste al vind, is dat ziggo het al gauw op het principe "niet van ons" gooit.
Ten tweede ben ik ervan overtuigd dat het moet kunnen werken, het is tenslotte gewoon een kwestie van beeld doorgeven(ik ken ook meerdere mensen die via ziggo kijken, en een losse hdd recorder gebruiken).

Welke manier heb je hem precies aangesloten?

Coax (kabelsignaal) digitaal kastje in, scart van digitaal kastje naar DVD recorder, scart van DVD recorder naar TV. Ik ben vanaf nu tot ongeveer 16.00 uur weg, ik zal dus even niet kunnen reageren.

Laatst bewerkt:
Hmm , zou geen problemen op mogen leveren, ik ga even navraag voor je doen, dat hoor ik echter morgen pas terug denk ik.
Wat voor type hdd recorder heb je?

Ik heb even voor je nagevraagd, maar zoals je het hebt zou het moeten werken.
Ik heb helaas ook niet zo een optie voor je voor de hand:(

Ik heb de afgelopen dagen ook wat research gedaan en kom tot het volgende:

Probleem opgelost, althans dat de TV zwart wordt na inschakelen recorder. Het bleek 'm te zitten in een paar (redelijk ver weg verscholen) instellingen in één van de basismenu's van de DVD recorder. (Dit stond diep, héél diep in de handleiding beschreven) Opnemen van de zender waarnaar ik kijk kan nu ook, alleen opnemen vanaf een andere zender dan waarna ik kijk, kan niet. Dit zit 'm in het feit dat de meeste harddiskrecorders een enkele tuner hebben, terwijl de door de kabelmaatschappij geleverde machines een dubbele tuner hebben.

Daarom kan opnemen met deze recorer alleen als je weg bent en toch iets wilt programmeren. (tenzij ik natuurlijk persé iets wil opnemen waarna ik kijk, dat kan nu ook gewoon altijd).
Opnemen terwijl je weg bent kan in principe wel met een enkelvoudige tuner recorder, maar dan moet je de coax uit van het digitale kastje verbinden met de coax in van de televisie, dan kan je analoog opnemen, maar ja, wie wil dat nog?

Door de research ben ik op het terrein van hdd recorders inmiddels niet meer wat ik in bericht 1 van dit topic schreef............ ;) :D

Bedankt voor het meedenken en informeren!

Misschien dat toekomstige probleemhouders iets aan dit topic hebben.................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan