Digitenne aansluiten op HDMI ingang LCD tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike511

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Beste lezer,

ik heb sinds vorige week een nieuwe LCD televisie. Deze televisie heeft een HDMI ingang. Is het mogelijk om Digitenne van KPN aan te sluiten op deze ingang?

Mijn huidige receiver heeft geen HDMI uitgang en volgens KPN kan het alleen in combinatie met HDTV. Je kan echter wel een kastje kopen wat SCART omzet in HDMI, maar dit kastje kost meer dan 200 euro. Er lijken dus wel mogelijkheden te zijn.

Samenvattend zoek ik eigenlijk een DVB/T tuner met ingehouwde hard disk recorder en HDMI uitgang. Bestaat zo'n apparaat?

Met vriendelijke groet, Mike.

Hoi Mike,

Het is niet verstandig om geld uit te geven aan een kastje dat scart omzet in HDMI om dat vervolgens op je nieuwe LCD aan te sluiten.

Digitenne is een budget product en geeft kwalitatief geen mooi beeld op een grote LCD TV. Kies dan voor digitale kabel of nog beter satelliet/canaldigitaal.
Een kastje dat een net niet tv signaal (Digitenne) omzet naar hdmi levert nog meer kwaliteitverlies op.

Dus je kan je de moeite beter besparen want het eindresultaat is gewoon slecht en dan heb je een knappe LCD maar zodra je tv beeld aanzet dan is het niet om aan te zien.

Laat je eens goed voorlichten bij een speciaalzaak (http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=21).
Als je voor een lage prijs maar goede kwaliteit gaat, neem dan het goedkoopste satelliet pakket (SetTopBox pakket) want dan heb je voor 5 euro per maand een uitstekende beeldkwaliteit. Je zal even schrikken van je eerste uitgave tbv satelliet installatie maar daarna bespaar je maandelijks zo'n 15 euro tov het digitale kabel signaal dat richting 20 euro per maand gaat (basis bedrag + toeslag digitale tv). Die investering heb je er binnen een jaartje wel uit.

Succes!
Harrie

Kies dan voor een goede oplossing

canaaldigitaal

Hoewel satelliet misschien wel het beste beeld signaal geeft.(op dit moment)
Zou ik me nog maar is extra goed informeren of je wel met die super NIET-klantvriendelijke organisatie als canaaldigitaal in zee wil gaan.
Zoek maar is op internet.
De enige klanten die misschien wel tevreden zijn, zijn de kanten die na het afsluiten van een abonnement nog nooit contact met ze hoeven hebben of die het systeem gewoon gekraakt hebben.

Florisz

Hoewel satelliet misschien wel het beste beeld signaal geeft.(op dit moment)
Zou ik me nog maar is extra goed informeren of je wel met die super NIET-klantvriendelijke organisatie als canaaldigitaal in zee wil gaan.
Zoek maar is op internet.
Florisz

Ik ben een tevreden klant hoor.
Nou ben ik niet klant bij alle aanbieders geweest dus helemaal vergelijken kan ik niet maar ik kan het wel met UPC vergelijken en als ik de service van UPC vergelijk met die van Canal Digitaal dan wint Canal Digitaal!

Overigens lees je op Internet overwegend over klachten. Net als ik neem ik ook niet de moeite om zaterdagavond na een goeie film op Film1 een posting te beginnen om te roepen dat het TV signaal weer van uitmuntende kwaliteit was en dat de programmering top was.
Net zo min start ik een posting over Shell omdat ze me gisteren aan goede benzine geholpen hebben...nee we klagen over Shell dat ze de prijzen omhoog gooien en dat de blikjes cola veel duurder zijn dan bij de Makro. Moet ik daarom maar niet meer bij Shell gaan tanken...ff door googelen en ik lees ook klachten over de BP, Texaco, Esso...kan ik dan nergens veilig tanken :confused:

Moraal van het verhaal, als je Internet gebruikt om klachten te zoeken dan zou je kunnen concluderen dat er geen bedrijf in Nederland ifatsoenlijk met haar klanten omgaat. En zo erg is het natuurlijk niet...

Ik ben al jaren een happy customer bij CanalDigitaal...en van de Shell :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan