Digitenne insteekkaart i.c.m. opnemen dvd-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne1219

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ik heb al de hele middag zitten zoeken op internet maar ik kan nergens iets vinden. Ik ben net verhuisd en nu heb ik digitenne. Ik heb gister een insteekkaart opgehaald en geinstalleerd in de tv, het werkt perfect maar één heel groot nadeel: Ik kan niks meer opnemen met mijn dvd-recorder (Philips HDR3800 HDD/DVD-recorder). Ik heb op internet wel heel wat discussies kunnen vinden over digitenne en opnemen maar dit gaat allemaal over het kastje van digitene i.p.v. de insteekkaart. Ook staat er dat je wel kunt opnemen maar dan alleen de zender waar je naar kijkt, maar hoe gaat dit dan? Want als ik mijn dvd-recorder aan doe springt de tv op av1 en zag ik normaal de (analoge) zenders en kon ik instellen wanneer ik op wou nemen en welke zender. Als ik nu de dvd-recorder aan doe zie ik alleen nog maar ruis en kan ik als ik naar Guide plus ga ook geen tijd meer instellen om op te nemen.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik een zender opnemen als ik de zenders niet te zien krijg als ik mn dvd-recorder aan doe?

Alvast bedankt voor uw reactie! Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo..

Ik denk niet dat het kan. Voorheen ging je analoge kabel de DVD recorder in, en kon je zo TV kanalen opnemen, terwijl je keek naar een andere analoge zender. Nu is Digitenne één bron geworden, die je inderdaad zou kunnen opnemen, maar alleen als het signaal van die insteekkaart uit de TV gehaald kan worden met een Scart kabel. Iets opnemen terwijl je iets anders bekijkt kan alleen met een Twin(PVR) ontvanger (in plaats van je insteek kaart), of met een 2e Digitenne ontvanger (met antenne uitgang, die je op de DVD recorder aansluit), samen met de insteekkaart. Maar als je daarin wilt investeren, kun je denk ik beter naar digitale kabel of satelliet gaan. Dan heb je een veel betere beeld kwaliteit.

http://www.jays.nl/digitenne_van_kpn.htm

Oke, ik kan dus wel de zender waarnaar ik kijk opnemen als ik het signaal uit mn tv haal met een scartkabel naar mn dvd-recorder? Maar dat heb ik nu ook al en dan pakt mn dvd-recorder niks.. Ik heb het nu zo aangesloten: In de tv zit de insteekkaart, van de tv gaat er een scart naar de dvd-recorder. De antenne zit aangesloten op de dvd-recorder. Ik heb als ik alleen de tv aan heb perfect beeld, als ik de dvd-recorder echter aandoe heb ik alleen nog maar ruis (er wordt dan overgeschakeld naar kanaal Ext1/Av1).

Ik zei ook: als.. je het signaal uit de TV kunt halen. In theorie kan het, maar bij veel TV's is de scart alleen een ingang. Check wel dat je een Scartkabel hebt met alle 21 pinnen, bij sommige pluggen zie je maar een paar pinnen. Je hebt ruis omdat de TV overschakelt op de DVD recorder, waar geen signaal opstaat. Als je iets afspeelt met de recorder, zou je wel beeld moeten hebben.

Oke, ik kan dus wel de zender waarnaar ik kijk opnemen als ik het signaal uit mn tv haal met een scartkabel naar mn dvd-recorder? Maar dat heb ik nu ook al en dan pakt mn dvd-recorder niks.. Ik heb het nu zo aangesloten: In de tv zit de insteekkaart, van de tv gaat er een scart naar de dvd-recorder. De antenne zit aangesloten op de dvd-recorder. Ik heb als ik alleen de tv aan heb perfect beeld, als ik de dvd-recorder echter aandoe heb ik alleen nog maar ruis (er wordt dan overgeschakeld naar kanaal Ext1/Av1).

Als je het nu zo hebt aangesloten dan kun je niet eens beeld hebben op je televisie. Als je namelijk de antenne in de dvdrecorder stopt en niet in de TV, dan gaat dit sowieso niet werken. Hoe krijg je nu beeld op je TV?

Zelfde probleem

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik krijg het videosignaal niet uit m'n tv. Heb de insteekkaart en antenne beide direct in m'n tv gedaan. Probeer via hdmi en scart signaal uit de tv naar de hdd recorder te krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb een Philips 40pfl8664 model tv. Iemand die ervaring heeft met deze opstelling? Kan me toch niet voorstellen dat iedereen met een dvb module niet meer kan opnemen toch?

Bedankt alvast voor reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan