Digitus router

Status
Niet open voor verdere reacties.

reksy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Het leek me zo simpel, maar ben nu 2 dagen voor nop bezig :(
Digitus router (bedraadt), Mx stream van KPN ADSL, Windows XP( wel over W98se, is dit soms 't euvel?). Volg de instructie voor XP, vul 't adres in m'n browser, maar die kan niks vinden:confused: Moet ik soms eerst terug naar W98se? PS ik zet de firewall steeds uit.

Laatst bewerkt:
Eerste vereiste is dat de netwerkkaart in je PC geactiveerd is en van de juiste driver en instellingen is voorzien. Instellingen hebben o.a. betrekking op al of niet Automatisch een ip-adres verkrijgen, half-duplex, full-duplex, TCP/IP geïnstalleerd of niet etc.
Tweede vereiste is dat de kabel deugt.
Derde vereiste is dat er een lampje gaat branden als de router & pc met elkaar verbonden zijn. (Er is dan 'link' tussen de apparaten)
Vierde vereiste is dat de beide apparaten ook echt met elkaar communiceren. Stel dat ingesteld is op de PC: Automatisch een ip-adres verkrijgen, dan moet de router zo zijn ingesteld dat hij die adressen dan ook uitdeelt. (DHCP-server functionaliteit moet dus aan staan in de router).
Vijfde vereiste is dat in de router de instellingen richting de adsl router kloppen dat de verbinding ook echt succesvol tot stand komt.
Zesde vereiste is dat de firewall in de router (voorlopig) geheel uitgeschakeld staat, als je zelf geen idee hebt hoe dat ding ingesteld moet worden.

Probeer dus stap voor stap af te werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan