Dikke moederbord problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cooney

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Hallo,

Ik ben een hele tijd bezig geweest een pc te herstellen die gecrashed was. Na lang vanalles proberen was het dan toch gelukt. Ik had twee latjes ramgeheugen eruit genomen omdat die wel eens een conflict konden geven. Er stak nu 128Mb geheugen in en de windows XP draaide goed. Nu wou ik de latjes er weer insteken. En ramp o ramp.
Ik steek er een latje in, klik het vast, start de computer op en het latje begint te knetteren en te roken.
Onmiddelijk stroom uitgeschakeld, het latje er weer uitgehaald. Terug proberen op te starten met 128Mb maar tevergeefs. De computer geeft geen beeld meer, alle fannetjes draaien nog wel, de computer geeft een geluidssignaal 5sec toon, 2 sec stilte, 5sec toon enz...
Is hier nog iets aan te doen of is de pc rijp voor de sloop?

Alsjeblieft geen agressieve reacties, ik weet dat het waarschijnlijk mijn schuld is dus schelden daar heb ik niets aan, ik zit nu al genoeg in de put.

Bedankt,

Een poeslieve reactie? Moederbord is wellicht opgeblazen? Met een ander latje proberen wellicht?

Nou schelden en agressieve reacties doe ik niet aan. :P

Welk moederbord is het, en weet je toevallig de bios naam?
Misschien kan dan deze site je oplossing geven.

Klik

Vandaar de opmerking over een ander latje proberen.

Wel ik ben maar bang dat ik dan dat latje ook ga opblazen... Het eerste dat er instak toen hij werkte vertoont uiterlijk geen schade maar als ik er alleen dat insteek krijg ik weer dezelfde toon. Als ik helemaal geen ram steek, net hetzelfde.

Nou schelden en agressieve reacties doe ik niet aan. :P

Welk moederbord is het, en weet je toevallig de bios naam?
Misschien kan dan deze site je oplossing geven.

Klik

Op het moederbord zie ik gedrukt de letters AGP, er hangt ook nog een etiket op met een logo van "Celem"
Ik zie hier ook nog een chip zitten dat waarschijnlijk de bios is;
die draagt de tekens:
Phoenix Bios
D686 BIOS
031437015

Maar de bios daar geraak ik dus niet meer aan. Ik krijg alleen een pieptoon. Geen beeld ofzo

Laatst bewerkt:
De site die ik je gaf bij "klik" kun je de beep codes mee decoderen daar word uit gelegd wat een lange en of korte piep betekend, gaf dit geen uitkomst?

De site die ik je gaf bij "klik" kun je de beep codes mee decoderen daar word uit gelegd wat een lange en of korte piep betekend, gaf dit geen uitkomst?

De enige code die zou kunnen overeen komen is " any other beep" , en dat zou dan wijzen op een RAM probleem...

lijtkme dan dat je dat ram slot gedeelte hebt opgeblazen :confused:
werkt het wel als je 1 ram geplaatst hebt in een slot dat niet is opgeblaen .. als in : geen ram in het slotje plaatsen daar waar de geheugen is opgeblazen
zo ja dan heb je aan die slotje niks meer aan :(

ik denk niet dat dat werkte, had dat al eens geprobeerd.
Straks misschien nog eens proberen

Het probleem is nog altijd niet opgelost, ik heb de pc terug naar de eigenaar gedaan en die houd hem in quarantaine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan