dikke problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
een collega zei vanmorgen ,ik heb een pc die een jaar oud is ,hij start nu op met meldingen zoals
(press f2 to load default value) (ethernet controller problemen) -(nieuwe hardware gevonden ) de klok blijft
op 4uur staan )(de processor AMD 1600 geeft nog maar
1000 aan) .(ook nog iets met geheugen )allemaal vreemde dingen ,hij start wel door maar met die meldingen. OS is win xp home.wat kan er hier aan de hand zijn. ik dacht eerst dat zijn bios niet goed staat.

Heeft ie onlangs nieuwe hardware geplaatst of verwijderd. Word het geugen nog herkent. Is er al Grondig op virussen en spyware etc gescand.

En deed dit probleem zich voor over 1 nacht.

Raadzaam is het misschien om alles er is uit te halen. dwz geluidskaarte netwerkaart etc dus dat je alleen met een basis opstart. Ook de cd rom en flop ff los trekken.

Laatst bewerkt:
Klinkt als een leeg BIOS-batterijtje.

zeg uhm Steve...........had je niet ff iets sneller kunnen reacgeren had me een hoop typ werk bespaard. ;)
Wat een simpel probleem zou het dan zijn zeg

Je kan het ook anders bekijken, kon jij nu geen minuut wachten met je reply.. :evil:

hahaha............

Ben toch wel erg benieuwd of het aan het batterijtje ligt hoor.

bedankt voor de snelle hulp ,maar ik kan nog niet zeggen wat het is ,net belde hij nog om te zeggen dat zijn hele systeem op 9 nov.2001 staat ,ook als hij in het kalendertje van systeemhesrstel staat is het 9 nov 2001
alles is gescand -niks gevonden ,ik heb hem nu uitgenodigt om bij hem op de pc te kunnen zodat ik zelf ook kan kijken ,(hulp op afstand ) als ik iets meer weet laat ik het gelijk weten.

ps kan een batterij al zo snel leeg raken ????
ik heb eb pctje uit 84 die het nog deed toen ik hem vorige week weg deed .

Als de hele bios terugvalt naar standaard instellingen, en dat is gebeurd als ik dit zo lees, is voor 99,9% zeker het bios batterijtje leeg of defect.

hypocrite.gif

Het kan zijn dat het moederbord mischien lang in de winkel heeft gelegen? Of zet die vriend van jou de pc mischien full-power-off uit, met de stekker op de achterkant van de pc? Een verkoper heeft mij eens wijsgemaakt dat het bios dan alle spanning van het batterijtje trekt waardoor het extra snel leeg zou raken. Maar volgens mij was die verkoper gewoon te vrekkig om er een nieuw batterijtje in te zetten, dus dat zal dan wel weer ge*** zijn geweest.

Steve, wat een leuke smilie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan