Dilemma......wat nu te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Tijdens het spelen van een spel wordt het beeld plotseling streperig, allemaal roze lijnen horizontaal en verticaal door het beeld. Nieuwe opstart en nieuwe drivers voor de videokaart, een ATI Radeon 9700 Pro, helpen ook niet. De videokaart verwisseld voor een oudere 32 Mb geforce II, deze heeft het even gedaan, maar na een reboot startte deze ook op met strepen en verkeerde kleuren.

Vanmorgen eerst de ATI kaart in een andere computer gebouwd, toen ook weer allemaal strepen in het beeld, deze kaart lijkt dus definitief kapot te zijn.

De computer met de 32Mb geforce II kaart nog maar eens geprobeerd op te startten , brand meteen de voeding door!!!!

Diezelfde 32Mb vidokaart weer even in die andere computer geprobeerd, nix nada noppes, dat was dus videokaart nummer 2........
Mijn vermoedens zijn dus dat het Mobo stuk is. Maakt sluiting en blaast de videokaarten en de voeding op.

Maar wat nu dus?? Een nieuwe voeding kopen en die proberen met de kans dat die meteen weer opgeblazen wordt?? Of kwam het door die kapotte videokaart die de voeding opblies??

Een nieuwe voeding en videokaart moeten we zowiezo hebben maar misschien ook een nieuw mobo dus.

Iemand nog een tip misschien??

HAMMAR

Ja ga je systeem eens helemaal strippen en plaats dan stuk voor stuk de componenten terug, eerst memory, dan videokaart, harddisk, cdrom spelers, andere kaarten en ga eens kijken wanneer het mis gaat.

Elimineren van foutieve hardware noemt men dan ook wel eens en ja ook dan zou het kunnen zijn dat je voedingdoorbrand maar dan weet je wel gelijk waar het probleem zit.

Ja, idd, da's logisch, maar ik heb hier geen voeding, die zou ik dus nieuw moeten kopen. Of dat nou nog de moeite is??

Trouwens ook de monitor, een 19" Iiyama ProLite E485s tft lijkt de dans niet ontsprongen te zijn. In de Dsub mode heeft hij een overwegend rode waas. Bij het opstarten in de auto-mode zijn de kleuren nog goed, maar daarna dus niet.

In DVI mode lijkt wel nog in orde te zijn.

HAMMAR

Andere voeding toch maar geprobeerd op een geheel gestript mobo, geen piepje niks! We kunnen dus denk ik wel aannemen dat het mobo stuk is......

Processorfan draait wel, leds op mobo branden ook.

HAMMAR

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan