Dilemma, welke computer moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Eerste optie zou mijn keuze zijn; maar: graka heel matig, in wezen verouderd (momenteel geldt DDR 3 en AM3 socket).

Maar optie 2 is helemaal niets: voeding veel te klein, graka nog minder.

Mogelijk kunnen we hier een beter systeem voor je samenstellen, als je even duidelijk maakt waarvoor je de PC wilt gebruiken.

Greetz,

Harry.

Hee Harry, bedankt voor je snelle reactie.

Ik wil een snelle computer om te multitasken, computer zal gebruikt worden om op internet te surfen, muziek te luisteren, te msnen.

Voor mijn stage, school en werk zal Photoshop, Illustrator en dat soort dergelijke programma's regelmatig opgestart worden. Deze moeten smoothly runnen naast de andere applicaties. Zo nu en dan wil ik nog weleens eens gamen (zwaardere games) dus een redelijke/goede videokaart is zeker nodig.

Omdat ik een arme student ben heb ik slechts een budget van +/- 400 euro. Is het een juiste keuzen om een keer AMD (+ eventueel GeForce) te proberen trouwens? Altijd computers gehad met Intel precoessor en een Ati videokaart.

Hangt er een beetje vanaf. AMD/ATI (zelfde bedrijf) hebben over het algemeen een veel betere prijs/prestatie verhouding dan Intel en Nvidia. Dus als je goedkoop wil, kan je het beste daar voor gaan. Als je snel wilt, dan (op dit moment even niet aangezien Nvidia nog niet klaar is met het maken van de gpu's maar daarna zijn ze vermoedelijk sneller) ga je voor Intel i.c.m. Nvidia ( nu Ati). Dit geldt slechts voor het Top sigment. Dus onder de € 900,- is AMD/ATI goedkoper.

Hmm okay, gaat op dit moment meer om de prijs denk inderdaad omdat die processor (4X 3.0GHZ) toch wel een aardig processortje is voor die prijsklasse. Voor zover ik weet is dat toch een prima processor. Ik ga even antwoord van Harry afwachten, volgens mij heeft hij een hele mooie site of iets dergelijks waar ik iets heel moois voor zelfde prijs kan samenstellen (hoop ik haha).

Hoi !

Je kunt o.a. bij @Alternate en @Azety zelf eenvoudig een PC bij elkaar zoeken.

Zoals @swallav al zegt zul je wel op AMD/ATi uitkomen.

Probeer hier: http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS es wat mee.

Meestal zijn er hier forumleden die snel wat voor je in elkaar fabrieken.

Zelf doe ik dat niet meer omdat ik beroepsmatig PC's bouw en dus verre van objectief ben.

Greetz,

Harry.

Had al op die site gekeken. Kwam alleen maar duurder uit.

Koop liever een kant-en-klaar systeem.
Hier zijn de gehele specificaties:

AMD Phenom II 940 (4x3Ghz), 500GB Seagate SATA2 HDD, 4GB geheugen van Kingston, ATI 4350 1GB grafische kaart, 24x SATA multi DVD brander, Asrock AM2+ moederbord en 460 watt stille voeding

AMD PhenomII Quad-Core 940 (4x3.0GHz) Socket AM2+ 2MB BE retail met koeler
ASRock N68-GE AM2 AM2 / AM3 ready moederbord - 4 x DDR2 - PCIe - PCI - Serial ATA-300 - lan - geluid - netwerkkaart
Club3D ATI 4350 1024MB passief gekoeld (dus geen lawaai) PCI-E DVI HDMI intern retail
4GB (2x2GB) PC2-6400 800Mhz DDR2 merk geheugen van Kingston
Seagate 500GB SATA 7200rpm 16mb SATA300 harde schijf
24 x Sony SATA multi DVD brander - DVD±RW (±R DL) - zwart

Non-ECC ja
Maximum intern geheugen 16 GB
Type geheugen DDR2
Aantal DIMM sloten 4
Supported DIMM sizes DDR2 1200(OC)/1066/800/667/533
Interne aansluitingen
Aansluiting voor ventilator van voeding ja
Aantal SATA-aansluitingen 4
USB 2.0 aansluitingen 3
Aansluiting voor CPU koeler ja
COM aansluitingen 1
Aansluiting voor ATX voeding ja
Chassis intrusion aansluiting ja
Aansluitingen voor behuizingsventilatoren 1
Aansluiting voor diskettestation ja
CD/AUX audio-ingang ja
Aantal Parallel ATA aansluitingen 1
Aansluitingen achterzijde
Parallelle poort(en) 1
PS/2 poort(en) 2
USB 2.0 poort(en) 4
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
Aansluitingen achterzijde
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Microfoon, line-in ingang ja

Technische details
Moederbord form factor micro ATX
Chipset moederbord NVIDIA® GeForce 7025 / nForce 630a
Compatibele besturingssystemen Win 7 / 7 64-bit / Vista™ / Vista™ 64-bit / XP / XP 64-bit

Audio
Audiosysteem VIA® VT1708S
Audiokanalen 7.1
Uitbreidingsmodules
PCI Express x16 slots 1
PCI Express x1 slots 1
Uitbreidingsslots 2 x PCI

Netwerk
Netwerkfuncties Gigabit, Realtek RTL8211CL
LAN controller 10/100/1000 Mb/s
Wake-on-LAN ja
Opslag-controllers
Soorten RAID 0, 1, 0+1, 5, JBOD
Certificaten
Certificering FCC, CE, WHQL, EuP Ready
Drivers included ja
geluidskaart
netwerkkaart

mooie kast met 460 watt voeding met PFC

Hele lijst maarja, zou dit een goede aankoop zijn of weet iemand een betere kant-en-klare computer met betere prijs/kwaliteit verhouding? Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan