Dim, Instructie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Is het mogelijk, en zo ja hoe, om de inhoud van een Dim variabele in een andere Functie te gebruiken?
Ik lees b.v. de inhoud van een label uit.
Code:
Dim  VarA
 VarA = Forms!Frm_Selectie!LtrA.Caption
De inhoud van deze variabele wil ik dan in een andere functie gebruiken.
De reden hiervoor is dat er in het Form verschillende opdracht knoppen zijn die dan opnieuw de VarA vullen. De gebruikte functie is dan steeds dezelfde en de inhoud van VarA wordt in de aangeroepen Functie gebruikt.
Sytse
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Vluchtig gelezen.
Ik begrijp dat ik Static moet gebruiken.
Sytse
 
Nee, static heeft er niets mee te maken. Doe wat ik als eerste zei: "Declareer de variabele buiten de procedures om"
Static wil alleen maar zeggen dat een variabele een vaste waarde krijgt die tijdens de looptijd van het programma niet kan wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Als je met Access formulieren werkt kan het nog een stuk fraaier: gebruik dan TempVars. Ben je overal vanaf.
 
Edmoor en OctaFish bedankt voor jullie reactie.
Hoe ik TempVar moet gebruiken heb ik niet kunnen achterhalen.
Wellicht heb je een VBA voorbeeld. In de hulpmodule van VBA staat alleen wat het is.
Om buiten de procedure op moduleniveau te declareren is geen probleem.
Ik begrijp dan dat de variabele gevuld wordt na de klik op de opdrachtknop (Sub en End sub)
Vervolgens wordt dan vanuit dezelfde sub de functie aangeroepen.
Vraag: is hetgeen ik hierboven beschrijf juist?
Kan ik ergen een voorbeeld van TempVar vinden.
b.v.d.
Sytse
 
Variabelen die je buiten de procedures declareert kunnen inderdaad een waarde krijgen vanuit elke procedure in de hele module. Als je Global gebruikt in plaats van Dim geldt dat zelfs voor het hele project. In Access kan je inderdaad de TempVars collectie gebruiken in plaats van globale variabelen. Voorbeelden van gebruik en welke leden er zijn, kan je hier nalezen:
http://www.utteraccess.com/wiki/index.php/TempVars
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet naar de cursus verwijzen? Blijf je tenminste bij je moers taal :).
Code:
    TempVars.Add "Contactpersoon", Me.txtContactpersoon.Value
Hiermee zet je de waarde uit het veld txtContactpersoon in de tempvar Conctactpersoon. En met
Code:
    TempVars.Add "Gebruiker", Environ("Username")
Vul je de tempvar Gebruiker met de gebruikersnaam. Het mooie van TempVars is ook dat je ze net zo makkelijk in een query gebruikt als een normaal veld. Probeer dat maar eens met een variabele :).
 
Nogmaals beide bedankt.
De oplossing buiten de procedure op moduleniveau werkt al met 2 Functions.
TempVar ga ik uitproberen. Ik probeer mijn code zo klein mogelijk te krijgen.
(Deze 70 jarige hersens werken niet zo snel meer)
Groet,
Sytse
 
Ik probeer mijn code zo klein mogelijk te krijgen.
Dat mag niet het uitgangspunt zijn lijkt mij. Functionaliteit daarentegen wel. Ik denk dat je de moeite (zoveel is dat overigens niet) van het bekijken van TempVars er makkelijk uithaalt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan