• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dinamisch aanvullen - weghalen regels

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Imod, als de formule die gekopieerd wordt vanzelf weer een waarde oplevert, blijft hij maar bezig met regels invoegen. is dat de bedoeling?

wat voor function staat er in A10?

sylvester-ponte,

Er staat een formule in om gegevens in te voeren in onderliggende regels zolang ze voldoen aan een bepaalde voorwaarde,
het kunnen er 2 zijn maar het kunnen er ook 30 regels zijn - zo gauw er geen gegeven voldoen kan de formule niets meer vinden
en stopt de invoer. Ik heb nu bij alle 40/50 schema's 25 extra regels met formules staan uit voorzorg maar is meestal niet nodig.
Het gehele overzicht wordt dan lang.
In A10 staat een vaste matrix formule dezelfde als in A3 t/m A9 - ook in B3 t/m B10 en C3 t/m C10
De invoer stop vanzelf als gegevens niet meer voldoen.

Laatst bewerkt:
Sylvester,

Zoals je het gemaakt hebt werkt het goed aanvullend,
Zoals jij hem nu hebt en je maakt cel A14 weer leeg moet de eindcel weer omhoog gaan,
Met de naast liggende 4 cellen.

Wat niet werkt is dat de ingevoegde cellen een kopie zijn (met formule) van de bovenliggende cellen.

Laatst bewerkt:
sylvester-ponte,

Het werk uitstekend - eigenlijk te goed want in de 5e rij kan iets staan zoals in voorbeeld 5 aangegeven,
Het weghalen regels moet stoppen als cellen K5 en K18 gevuld zijn.(1 regel boven eindcel)
Zoals nu gaat de code door met weghalen van de rijen.
In de 4e en 5e rij staan samenvattende gegevens van rijen 1, 2 en 3
Is deze voorwaarde nog in te bouwen??

Bijlagen

probeer deze eens met extra voorwaarde voor verwijderen
ps ik vraag me af of er steeds 5 kolommen gekopieerd moeten worden of moeten het er maar 3 ziljn?

Bijlagen

sylvester-ponte,

De 2 regels kolom 4 en 5 hoeven niet gekopieerd te worden kwa formule maar wel kwa opmaak,

sylvester-ponte,
Je heb mij fantastisch geholpen ik kan hier goed mee uit de voeten - bedankt.:thumb::thumb::p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan