dingen automatische maken in tekeningenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wurth

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Ik heb meer berichten staan op dit forum maar voor de duidelijkheid zet ik alle vragen die nog niet opgelost zijn hieronder met de nieuwste bijlage.

vraag 1 ik wil een knop in de map bstekeningen dat als ik een brief ga printen (werkmap bstekening) zou hij het eigelijk gelijk de brief moeten opslaan op mijn computer in een te aangegeven map. En dan automatisch als bestandsnaam de naam van het bedrijf moeten nemen en de datum. Dus cel A2 en cel A7. zodat ik alle brieven die ik geprint heb weer terug kan kijken. In pdf formaat.

vraag 2 als ik op de marco bstekening druk dan zet hij de geselecteerde tekeningen in de brief. Maar als ik op deze marco druk wil ik graag ook dat de formules in de werkmap bstekeningen cel A12 T/M A54. opnieuw er in zet omdat als iemand de formule uit de cel heeft verwijderd deze weer terug komt de formule is(=ALS(B12="";"";INDEX('Tekeningen lijst'!$1:$65536;VERGELIJKEN(B12;'Tekeningen lijst'!C:C;0);HORIZ.ZOEKEN($A$2;'Tekeningen lijst'!$W$10:$BT$14;5;0))) dus dat elke keer dat ik op de marco bstekening druk dat de formule weer in cel A12 T/M A54 staat.

vraag 3 in de tekeningenlijst staan in kolom e en f formules. Als ik een nieuwe rij invoeg dan staan de formule in kolom e en f er niet in. Nu heb ik een knop gemaakt (bewerken) als ik daar op druk komt de formule wel in de ingevoegde rij. Nu wil ik dat dat automatisch gaat. Dus als je een rij invoegt dat automatische de formules in kolomen e en f komen.

Vraag 4 in de tekeningenlijst voer ik de datum’s van de tekeningen ook wijzigingsdatums in kolom i t/m u. en in kolomen w t/m bt voer ik in hoeveel tekeningen iedereen heeft gehad. Maar ik heb tekeningen die gewijzigd zijn maar deze gewijzigde tekeningen hoef ik dan niet naar iedereen te verzenden. Dus ik wil eigelijk als ik in kolom i t/m u een datum selecteer dat ik dan kan aangeven wie ik die tekening van die datum heb gestuurd. Dus dat ik per wijzigdatum kan zien wie die heeft gekregen. Dus dat kolom w t/m bt automatisch veranderd als ik dat datum aanklik in kolom i t/m u.

alvast bedankt voor de hulp.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan