Dingen nemen te veel ruimte in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxiee

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Hey mensen,

Ik heb een probleempje met mijn laptop. Ik heb een HP Pavilion Dv5-1110.
Als ik recovery manager gebruik en hem weer krijg helemaal in de fabrieks stand dan heb ik van de 139GB nog 119GB over. Dat zal wel ongeveer kloppen. Maar ik speel een spel World of Warcraft en dat spel neemt ongeveer 10 GB in beslag. Ik download het altijd van het internet maar op de één of andere manier neemt het veel meer in beslag als dat die zegt. Als ik het spel heb gedownload en volledig heb geinstalleerd zit me hardeschijf zo op ongeveer 80GB over. Volgens mij klopt dat niet helemaal? Zou het kunnen dat die automatisch backups maakt ofzo. Want ook bij deze computer en dan eigenschappen op dat spel zegt die dat die 10GB in beslag neemt. Misschien weten jullie waar het aan licht.
Dit is echter niet alleen zo bij alleen dat bestand ook bij andere dingen.

MVG
Max

Hoe download je dat? Laat je het spel meteen installeren of zet je het eerst weg op de hd en installeer je dan vanaf daar? Bij het laatste kan je de installatiebestanden dus weer verwijderen.

Het spel zou in principe zo rond de 15 gig in beslag nemen.

Ik installeer het meteen. Net met HP gebeld en ik heb hun toen de macht over me pc gegeven. Die hebben het één en ander verwijderd. En nu heb ik nog 111GB over maar vind het nog steeds weinig maar schijnt dat het spel gewoon veel in neemt en windows zelf ook.

Welke windows versie draai je? Vista bijvoorbeeld, is zelf ook al gauw rond de 20 dus dan zit je totaal al op zo'n 35 gig. En dan nog de recovery partitie.

Mijn besturings systeem is Windows Vista home Premium. En heb ook nog Hp software erop. Recovery Manager is op een aparte schijf geplaats neemt 1.6GB ruimte in beslag.
Maar het rare is gewoon als ik dat spel download/installeer zie ik gewoon dat als ik 300-400MB heb gedownload dat er 1GB van me hardeschijf af gaat.

Wat je download is gecomprimeerd, dat wordt bij installatie natuurlijk eerst uitgepakt. Daardoor neemt het meer ruimte in dan wat je gedownload hebt.

Het spel neemt ongeveer 26 GB in beslag en me besturings systeem 20 GB. Het lijkt dat het zoveel is want als ik eigenschappen op het spel doe neemt het maar 10GB in beslag maar waar komt die andere 16 GB dan vandaan?

MVG Max

er staat nergens sofwtware bij configuratie scherm. Maar het begint nu helemaal raar te worden. zonder ook maar iets met me pc te doen. Hij download niet ik internet niet niks maar toch gaat er schiijfruimte van af. Nu al 1,5GB in 15 minuten volgens mij klopt er iets helemaal niet. Met gister er bij gerekent ben ik nu al zo een dikke 8GB kwijt aan schijfruimte ik denk dat ik die gasten van HP maar weer ga bellen.

Hoi !

De schijfruimte die voor herstelpunten wordt gebruikt tel je duidelijk niet mee !

Die kun je instellen via: Rechtsklikken Computer - eigenschappen - geavanceerde systeeminstellingen - systeembeveiliging -configureren.

Bij mij beslaat dat 13,5 Gig (20 % van de partitie)!

Greetz,

Harry

Hey Harry zoals je zei rechtsklikken computer eigenschappen maar ik zie nergens geavanceerd staan. Maar hoe werkt dat dan want de hele tijd door blijft er schijfruimte af gaan. Maar op het laatst hou ik dan toch geen schijfruimte meer over of ben ik nou gek. Toen ik die pc had voor de reparatie van HP had ik dit probleem echter nog niet.

Hey ik lees net ook iets over northorn antivirus dat het daar eventueel aan kan lichen dat die iets in neemt en iets over hidden files? Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen want ik snap echt niet waarom ik de hele tijd schijf ruimte kwijt raak zonder iets te doen. Ik heb nu ook af en toe dat er dan weer een paar MB bij komt. Maar het meeste heb ik toch dat er schijfruimte af gaat. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. En hoop dan ook dat ik samen met jullie dit probleem zou kunnen verhelpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan