dip in netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

draadloos1

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc met windows 7 home premium.
Het probleem is echter dat als ik iets aan het downloaden ben, dat er schommelingen in de snelheid zit. Soms gaat het met 700 kb/s, en vervolgens stopt de download voor 5 minuten en loopt dan weer op naar 700kb/s. Dit gaat zo door tot de download voltooid is. (Op mijn laptop heb ik dit probleem niet)
Af en toe heeft google chrome ook moeite om een website te openen, maar mijn draadloze verbinding geeft een goede verbinding.

Iemand een idee?

:love:

Home Premium zijn er in 2 uitvoeringen: 32 of 64 bits

gebruik je WiFi, draadloos internet?

weet je voor internet kaart je hebt?

Vink

Morge kijk ik wat voor internetkaart er in zit.
Dat downloaden is indd met torrents, daar zit altijd wel schommelingen in de snelheid. Maar ik heb nooit gehad dat het 5 minuten stopte en dan weer begon enz.
Ik heb er nu een nieuw probleem bij; kan geen verbinding met dns server maken...

Bij torrents heb ik dat wel vaker, dat hij zolang stopt en dan weer verder gaat. Probeer eens een linux distro zoals Ubuntu te downloaden, die hebben bijna altijd wel genoeg capaciteit om je volledige bandbreedte te gebruiken. Daar heb je het denk ik niet.

Voor dat verbindingsprobleem, haal de stekker uit je router, wacht ongeveer 20 seconden en doe hem er dan weer in. Helpt dat?

Of je reset uiteraard je router even met een tandenstokker, of met 'n paperclipje. Let wel op dat dan mogelijk al je instellingen verdwenen zijn. Denk aan: beveiliging staat uit, de SSID is veranderd naar de fabrieksnaam, etc. Soms wilt je buffer nog wel eens na 'n hele tijd vol lopen. Dan kan dit nog wel eens gebeuren. Gewoon eens om de zoveel tijd resetten. Ook kan het type/merk van de router de boel misschien verduidelijken.;)

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~

Dat verbindingsprobleem is tijdelijk weg als ik de stekker er in uit haal en daarna er in stop.
Hier zijn wat gegevens:

Internetkaart: Ben hard aan het zoeken :shocked:

Internet is van hetnet: speedtouch 500 series.
Router is van Trendnet: 54mbps 11g Tew-432brp

Ik heb geen idee of het 32 of 64 bit windows is?

En ben bang met resetten dat het helemaal niet meer werkt?

Dat verbindingsprobleem is tijdelijk weg als ik de stekker er in uit haal en daarna er in stop.
Hier zijn wat gegevens:

Internetkaart: Ben hard aan het zoeken :shocked:

Internet is van hetnet: speedtouch 500 series.
Router is van Trendnet: 54mbps 11g Tew-432brp

Ik heb geen idee of het 32 of 64 bit windows is?

En ben bang met resetten dat het helemaal niet meer werkt?

pls. ask Harry Snor

Vink

Er is in principe niemand anders die op t netwerk zit, soms een laptop en mijn desktop tegelijk, meer niet.
Ik ga zo de link doorlezen, ik neem aan dat je een snellere router is. Het is al een redelijk oude router die er nu staat. misschien is het wel tijd voor vernieuwing.

Dit is misschien ook wel iets wat handig is?
Mijn xbox360 werk heb ik ook draadloos met een antenne, deze heeft geen moeite met downloaden(staat bijna naast mijn pc)

Hoi !

Dus draadloos werkt prima, bekabeld minder......

Kom je toch weer op die oude router uit; al es geprobeerd het ding te resetten en opnieuw correct in te stellen ?

Greetz,

Harry.

Vanavond ga ik mijn router resetten op hoop van zegen, jullie horen of het gelukt is of niet!
Gr.

Ik heb mijn router gereset, er zijn geen instellingen verloren gegaan?
Ik heb nu geen problemen met het laden van mijn internet sites, de laptop ook niet meer.
Bedankt voor de hulp!:D

Ik heb nu om te proberen zo'n speedtest bij ziggo gedaan ( http://speedtest.ziggo.nl/ ) maar ik heb als downloadsnelheid maar 4,7 mbit/s en op de laptop heb ik iets meer dan 70 mbit/s. Waar komt dit grote verschil vandaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan