Dir 655 router niet draadloos te verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hey

Wij hebben thuis een DIR-655 staan, hardware versie 4 en firmware versie 1.30EU.

Nu kan er van twee afzonderlijke laptops met windows 7 (waarvan in ieder geval 1 64bit) geen verbinding gemaakt worden met de router.
Het probleem begint eigenlijk al dat het netwerk niet tussen de andere draadloze netwerken in de buurt staat. Als ik dan de netwerkadapter uit- en weer inschakel, staat hij er wel tussen. Bij het verbinding maken vraagt hij om de netwerksleutel, die ik correct invoer. Na het klikken op volgende komt er meteen het bericht "Er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk", zonder dat hij ook maar de sleutel lijkt te checken.

Ik heb de router hersteld naar de fabriekswaarden en de wireless wizard gevolgd zowel bedraad als draadloos. Hierna treden nog steeds dezelfde problemen op. De signaalsterkte is overigens 4-5 streepjes, en met het netwerk van de buren kan wel verbinding worden gemaakt.

In ieder geval 1 van de laptops is uitgerust met een 802.11n netwerkkaart. Zie bijlage voor wireless instellingen van de router.

Verder zijn er geen problemen wanneer we willen verbinden met een telefoon. Een oudere Windows 7 x64 laptop kan wel gewoon verbinden, en heeft heel af en toe het probleem dat hij het netwerk niet ziet.

Heeft iemand nog een idee?

[Edit] Ik startte mijn laptop zojuist opnieuw op, en toen maakte het vanzelf verbinding met ons netwerk. Hopen dat het probleem is opgelost, maar ik ben er bang voor. De andere laptop kan ik pas in het weekend uitproberen.

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 40
  • netwerk opzetten.png
    netwerk opzetten.png
    63 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan