Direct 3d

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmertens

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
ik heb mij thuis een Sapphire ati radeon 9800 pro.
en sinds ik de nieuwere catalyst driver heb geinstalleerd
heb ik niets dan problemen.
bij de nieuwste driver (catalyst 6.4) heb ik het probleem dat als ik
een spel opstart dat ik de error krijg (NO SUITABLE 3D DEVICES FOUND).
ik heb eens een dxdiag laten draaien en idd , mijn direct 3d word niet herkend.
heb ik eens mijn driver van de officiele cd er terug opgezet en geen direct 3d probleem alles word herkend maar heb ik strepen op mijn scherm en blokkig beeld.
dan heb ik eens een drivercleaner gedownload en alles van ati eraf gegooid, en terug de laatste driver geinstalleerd maar nogaltijd het direct 3d probleem.

kan iemand helpen?

de laatste nieuwe omega driver heb ik ook eens geprobeerd .
zelfde probleem met de direct 3d .
maar straks als ik thuis ben zal ik eens de chipset updaten.

Hoi,

Niet elke driver update voor je videokaart is even succesvol. Hoe dat zit weet ik niet, maar ATI catalyst 6.4 werkt bij mijn 9800 pro ook niet lekker. (club3d)

Ik heb ook altijd de Omegadrivers erop staan, en dat werkt dan weer wel goed. Er zijn ook nog andere personen/bedrijfjes die de drivers wat veranderen, maar die namen van die sites heb ik nu niet bij de hand.

Het updaten van je chipset drivers wat hierboven in een andere reactie al is aangegeven, moet je idd even doen, daar zit heel vaak het probleem.

Laatst bewerkt:
ik heb eens mijn chipset geupdate en het probleem met de direct 3d is opgelost
:thumb: hoera:thumb:
maar nu heb ik de laatste nieuwe chipset driver en de catalyst 6.4 geinstalleerd en heb ik blokkig beeld.
heb ook eens de laatste nieuwe omega driver geprobeerd en een iets oudere maar bij beide hetzelfde probleem.

Probeer eens de drivers van de videokaart bakker himself, best kans dat die wel weer een goed beeld geven, mar vraag mij niet waarom.:D

Lange Pier zei:
Probeer eens de drivers van de videokaart bakker himself, best kans dat die wel weer een goed beeld geven, mar vraag mij niet waarom.:D
van de videokaart heb ik al bijna elke driver geprobeerd .
begin zo het gevoel te krijgen dat mijn graka gewoon naar de maan is :rolleyes:

Trek dan ding er eens uit en zet hem terug na de kontakten te hebben schoongemaakt, nee heb je.

Misschien is het mogelijk om dat ding eerst in een ander mobo te proberen, nog steeds slecht, ren naar de winkel om een nieuwe te halen.:evil:

Lange Pier zei:
Trek dan ding er eens uit en zet hem terug na de kontakten te hebben schoongemaakt, nee heb je.

Misschien is het mogelijk om dat ding eerst in een ander mobo te proberen, nog steeds slecht, ren naar de winkel om een nieuwe te halen.:evil:

als ik thuis ben ga ik eens proberen op een reserve harde schijf een windows te installeren.
ik hoop maar dat er niets opgesmoort is op men graka . :rolleyes:

wel ik heb eens geprobeerd windows opnieuw te installeren en nu heb ik opgemerkt dat bij het opstarten van mijn pc het zwart/wit scherm van de bios . dat daar de letters ook niet al te best voorkomen.
wrs dus iets op de graka opgesmoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan