direct online editen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hallo iedereen,

Normaal gesproken download ik de hele website naar mijn lokale pc, edit dan wat ik wil editen, test lokaal of ik tevreden ben en upload dan de boel pas weer. Dit is de beste manier van werken, maar voor sommige kleine dingen is het soms lastig om eerst bestanden te moeten downloaden, te meer omdat andere mensen ook aan de site werken en er dus altijd iets veranderd kan zijn,

Voor kleine wijzigingen zou ik daarom graag direct online editen (dus direct op de bestanden op de server werken). Ik heb weleens gelezen dat dit kan met dreamweaver, er stond helaas niet bij hoe, en ik kan het ook niet vinden in google.

Iemand die me dit misschien kan vertellen?

Thanks!!

Dat kan, ga naar Site, Site Beheren, Selecteer je Site, Klik op bewerken, Klik op geavanceerd, Nu op externe informatie, vul je ftp gegevens in, klik evt even op testen, vink dan onderaan Automatisch bestand uploaden naar server bij opslaan aan en klik op oke

Het kan bij jouw mischien anders zijn want ik gebruik CS3

Bedankt voor je reactie, maar dit is toch niet helemaal hetzelfde. Ik bedoelde eigenlijk het bestand op de server direct openen (dus zonder het eerst handmatig te downloaden en de lokale kopie te overschrijven) vanuit remote view en dan daar een paar woorden aanpassen en opslaan. Is zoiets ook mogelijk?

Bedankt voor je reactie, maar dit is toch niet helemaal hetzelfde. Ik bedoelde eigenlijk het bestand op de server direct openen (dus zonder het eerst handmatig te downloaden en de lokale kopie te overschrijven) vanuit remote view en dan daar een paar woorden aanpassen en opslaan. Is zoiets ook mogelijk?

indien je server locaal staat is dit mogelijk anders raad ik je aan van even te kijken hoe het zit met je remote controle.
Daarmee is dat ook mogelijk omdat je dan op afstand op de server zit.
Moet je wel meedelen dat je dan de programmas die je gebruikt kwa webdesing op je server moet geinstaleerd hebben tenzij je net als ik genoeg hebt om kladblok te gebruiken.

cheers

ah ok, ja ik zit op shared hosting met veel van mijn sites dus remote control over de server is er niet bij vrees ik. Voor die kleine wijzigingen die ik direct online wil doen is editen in kladblok of een ander tekst-based tool meer dan voldoende, maar ik had dus gehoopt dit direct vanuit dreamweaver te kunnen doen, ik weet dat er via andere wegen mogelijkheden zijn om direct op de server te editen, maar het gaat me er dus specifiek om dit vanuit dreamweaver te doen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan