directCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik gebruikte dit programma op Windows98 en was er zeer tevreden over.
Ik heb het op een WindowsXP geplaatst. Bij het starten van Windows komt steeds het bericht "Windows kan mogelijk instabiel worden van DirectCD. Deze stuurprogramma's zijn niet in het geheugen geladen."
Daarom heb ik DirectCD gewist. Toch komt nog altijd hetzelfde bericht.
Welke stuurprogramma's moet ik nog verwijderen?

Stuurprogramma

Heb je het hele programma verwijderd.

Direct cd werkt helaas samen met adaptec reate cd.
Waarom:
Adaptec kan bij gewoon branden nog steeds alsnog de cd wel of niet aflsuiten.
Dit zou dus net als bij direct cd inhouden dat je hem later nog kan bijwerken of aanvullen.

Ik ben zomaar bang dat als je adaptec er helemaal af gooit dat het probleem dan pas weg is.

Je kunt het uiteraard proberen.

grtjs jjw

jjw, dank voor je reactie.

Vermits directCD niet goed kan lopen op mijn computer, wil ik graag alles ervan verwijderen.

Als ik nu de vaste schijf afzoek naar "adaptec"en "directcd", vind ik 4 bestanden: adaptec.htm, adaptec.txt, directCD.htm en directCD.txt. Alle vier staan in een map c:\I386\compdata.

De bestanden adaptec... bevatten dit bericht:
"Het stuurprogramma dat momenteel is geïnstalleerd voor de RAID-controller van Adaptec uit serie AAA of ARO, is niet compatibel met deze versie van Microsoft Windows en wordt uitgeschakeld tijdens de upgradeprocedure.

Als u de computer start vanaf een schijf die is gekoppeld aan de RAID-controller van Adaptec uit serie AAA of ARO, kunt u de upgradeprocedure niet uitvoeren zonder een stuurprogramma dat wel compatibel is met deze versie van Windows. "

Zal ik deze bestanden verwijderen?
En vooral: meen je dat het probleem dan opgelost zal zijn?
Het bericht spreekt immers van systeembestanden en ik heb niet de inderuk dat dit 4 systeembestanden zijn.

Theorie

nee die 4 bestanden zijn helemaal geen systeembestanden en zou je rustig kunnen laten staan, via de optie start configuratie scherm en software zou je kunnen zien of het programma nog geinstaleerd is, zo niet hmmm...dan moet ik even nadenken.

grtjs jjw

Het programma is zeker verwijderd. Hoe ik dit weet: a) onder start/configuratiescherm/software is DirectCD niet te vinden; b) als ik zoek naar "directCD", bekom ik enkel de 2 bestandjes die ik reeds signaleerde.

Wat ik niet weet is of er misschien nog iets in het register staat, zo ook of er misschien bepaalde DDL's geactiveerd worden.

Ik weet er overigens zo goed als niets over, ik weet alleen dat bij het starten vd computer telkens een bericht komt dat meldt dat systeembestanden van DirectCD niet geopend worden.

Ja maar

Ja maar dat programma werd toch geleverd samen met adaptec create cd of niet.

Ik bedoelde dus te zeggen als dat programma er nog op staat dan is het logisch die melding, uiteraard kunnen er bepaalde dll files zijn blijven staan dan zou je nog kunnen proberen om het programma opnieuw te instaleren en daarna weer te deinstaleren.

hopelijk haalt hij dan wel die dll files weg.

Of wacht uiteraard, mischien ik weet het denk ik al.

Waarschijnlijk dat XP al dit soort manier van branden standaard heeft onder Windows, ik weet dat je kunt klik en sleep en plakken naar een ongebrande cd.

Als dat zo is ben ik bang dat ik het moet afzien van dit onderwerp omdat ik zelf niet met XP draai.

Dan zou het alleen maar in houden dat de hardware niet compatible is met XP, mischien zou je dan moeten zoeken naar nieuwe drivers voor XP.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan