Directe verbinding tussen 2 comouters via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankyb83

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Beste mensen,

Ik vroeg me af of het mogenlijk is om een verbinding tot stand te brengen tussen 2 computers via internet. een directe verbinding om beijvoorbeeld bestanden over te zenden. Dus niet via msn of kazaa, of andere servers, maar direct?? Ik heb al het een en ander in windows gezocht, daar kwam ik dingen tegen over een internet tunnel opbouwen (tunnel verbinding via internet), of een VPN netwerk opzetten. maar hoe je dat precies doet is me een raadsel. Zijn er mensen die me kunnen helpen met probleem reageerd alsjeblieft,

Bijvoorbaat dank,
Vriendelijke Groeten, Frank

Gaat het om 2 computers die in hetzelfde gebouw/woning staan, of om 2 computers waarvan de afstand enkele kilometers zijn?

Ze staan uit elkaar,

Ze staan uit elkaar. Anders waren er veel meer mogelijk heden. Het moet helaas echt over internet.

Franky,

Als je op beide pc's XP hebt draaien is er de mogelijkheid om hulp op afstand te gebruiken.....
Je kunt dan ook bestanden doorzenden naar de andere gebruiker :thumb:

Groeten,

Remy

Ja ik is net niet mogelijk om een soort server op te zetten, waarop mensen kunnen inloggen, zodat er bestands overdracht plaats vind?? want hulp op afstanf loopt volgesn mij weer via een windows srver. maarja simpel is het niet, daar ben ik al achter..

iig bedankt

Hulp op afstand gaat via jou en de andere kant zijn/haar ip adres.

Maar als je iemand wilt helpen op afstand dan zou je ook nog het programma vnc kunnen gebruiken.
Is gratis.
http://www.realvnc.com/

een vpn opzetten is veiliger maar dan heb je een router nodig die dat kan regelen. Ook aan de andere kant moet zo'n router staan.

Server opzetten kan ook. Maar niet voor hulp.
Dat zou je kunnen doen mey bullet ftp.

Kijk

hier even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan