Directory van windows verkenner exporteren naar Excel lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
91
Ik wil verschillende directories op mijn PC opschonen.Deze directories bestaan uit zo ontzettend veel submappen dat er bijna geen overzicht meer is.

Bestaat er een programmatje die van directories een lijst kan exporteren naar excel? Met zo veel mogelijk info in de tabellen inclusief alle paden.

Met vriendelijke groet,

Kim
 
Ik heb dat programmatje gedownload, maar als ik het wil openen, zie ik 1 seconde een soort DOS scherm en daarna flitst het weg.

Ik krijg het dus niet aan de praat. Kan iemand mij helpen?

Gr Kim
 
Ok, misschien is het toch handiger om het in Good Ol'DOS te proberen:

Ga eerst even in Explorer naar de hoofdmap van de bestanden waar je een lijst van wil hebben. Kopieer het hele pad uit je Adresbalk.

Open de Opdrachtregel, & typ:

dir "<net gekopieerde padnaam>\*.*" /a /s > "<net gekopieerde padnaam>\<bestandnaam>.txt"

De apostrofes, dubbele aanhalingtekens, om de pad/bestandsnamen zijn verplicht. Je kan in het DOS-venster linksboven op het C:\-icoon klikken & daar in de lijst via Bewerken op Plakken klikken.

Om alle mogelijkheden van dir te verkennen, typ in het DOS-venster:

dir /?

Om een dir-lijst toe te voegen aan <bestandnaam>.txt gebruik dan >> inplaats van >.

Dat kan je weer openen in Excel, waarbij elke regel vanaf de geselecteerde kolom in een aparte cel word ingevoegd.

P.S: Oh, je wilt alleen de mapnamen, dan word het:

dir "<net gekopieerde padnaam>\*.*" /a:d /s > "<net gekopieerde padnaam>\<bestandnaam>.txt"
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om van een directory een excel overzicht te krijgen van alle bestanden en mappen die hier in staan. En dan het liefst met verschillende eigenschappen van die documenten erbij.
Ik wil namelijk een overzicht krijgen van een map op ons netwerk en wat ik in beeld wil hebben is of er ook wild groei is ontstaan en of er hierdoor dubbele bestanden. of bestanden van verschillende versies verdeeld over de map staan.

Ik heb ergens op dit forum een bestandje gevonden wat me al een heel eind op weg helpt. Maar is het ook mogelijk om van die betanden dan eigenschappen erbij toe te voegen zoals bijvoorbeeld date created, date modified, authors en het totale folderpath.

Kan iemand mij hiermee helpen, mijn kennis over vba is nabij NUL.
 

Bijlagen

  • inhoud.zip
    87,6 KB · Weergaven: 706
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan