directory verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
134
Ik heb op de c-schijf een directory staan, die leeg is, maar die ik niet kan verwijderen. Ook niet in de veilige modus met dos-commando's. Wie weet hier raad op?
Ik draai met windos xp prof.

Groeten Judo
 
Toevallig een systeemdirectory? (wat is de naam?)

soms werkt een reboot.
 
waar is de director voor gebruikt? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een mediabestand in die map had zitten, en afspeelde, daarnaa verwijderde. Soms kan de map dan even niet weg, probeer de computer opnieuw op te starten.
 
Indien er een mediabestand in stond:

Ik kan geen AVI verwijderen
Meestal kan je het niet verwijderen daar men zegt dat de file in gebruik is. De reden hiervoor is dat XP een lijstje bijhoudt van recent gespeelde bestanden.
Je vind de lijst in het register(start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ MediaPlayer \ Player \ RecentFileList.

Verwijder hier het bestand

of

in het register( start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

en verwijder daar de key

"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voor een permanente oplossing:

( start- uitvoeren- typ ' regedit')
Verwijder de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Sluit het Register af en herstart de pc



Anders kun je ook proberen op te starten in DOS (F8 meedere malen indrukken tijdens booten) en daar het bestand verwijderen.
 
Het bestand is geen systeembestand. Ik heb het ooit aangemaakt om iets te downloaden. Ik heb de naam van de directory gewijzigd in 'moet weg' om mij eraan te herinneren dat ik onverdroten moet doorgaan met proberen het te verwijderen. Dat is maanden geleden en het bestand weigert zich te laten verwijderen.

Judo
 
Dus, heb je al geprobeerd om de directory in DOS te verwijderen? F8 meerdere malen indrukken vanf het moment dat je de pc aanzet en kiezen voor opstarten in DOS.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik al enkele malen geprobeerd, maar het bestand blijft staan.

Judo
 
Krijg je een errormelding als je het bestand probeert te verwijderen in DOS (ik bedoel dus niet DOS kiezen vanuit windows, maar tijdens de opstart)?? Of kun je m wel verwijderen maar is het bestand later weer terug?
 
Dag Judo,

Start eens op vanaf discette (Win98 of ME) en verwijder dan die directory. Lukt gegarandeerd.


Han
 
bestand blijft

Iedereen bedankt voor de tips, maar ik heb alles geprobeerd en het bestand blijft . Ik krijg nog steeds de melding dat het niet kon worden verwijderd.

Judo
 
Als je de oorspronkelijke naam nog weet zoek die dan eens op in het register en verwijder die, daarna is er technisch geen verwijzing meer en kan het bestand, of map wel verwijderd worden.

Let wel de naam moet exact zijn incl. alle mogelijke . , _ () enz

successsssssss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan